گیاه بادام زمینی شیر مادر را افزایش می دهد

 گياه بادام‌زميني براي افزايش شير مادر مناسب است.
به گزارش خبرنگار وب دا، دكتر محمد حسين صالحي سورمقي با بیان این مطلب گفت: گیاه بادام زمینی30 تا 35 درصد روغن دارد، ولي خوشبختانه روغن آن چربي يا كلسترول را بالا نمي‌برد.
وی افزود: روغن بادام چربي را تعديل مي‌كند و جزو روغن‌هاي سبك و بسيار مقـــوي است كه 50 درصد پروتئين دارد البته بعضي از اين گياهان ممكن است به دلايل مختلف براي تعدادي از مادران محدوديت يا ممنوعيت مصرف داشته باشد.
این داروساز با بیان این که بعضي از خواص يا مزه گياهان به شير منتقل مي‌شود، گفت: این امر مي‌تواند بر كودك تاثيرات مثبت يا منفي بگذارد مثلا بعضي از گياهان باعث نفخ مي‌شود و اين اثر به شير منتقل شده و مي‌تواند در كودك ايجاد نفخ و ناراحتي (دل‌درد) كند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: مصرف مواد مغذي به مقدار لازم و كافي در دوران شيردهي، مادر را در تداوم شيردهي موفقيت‌آميز خود كمك مي‌كند. تغذيه مناسب مادر در اين دوران براي حفظ بنيه، سلامت و اعتماد به‌نفس او و همچنين تامين نيازهاي تغذيه‌اي نوزاد ضروري است.
 وی ابراز داشت: توجه به تغذيه دوران شيردهي از جهت حفظ و نگهداري ذخاير بدن مادر نيز اهميت زيادي دارد برخي از گياهان با مكانيسم‌هاي مختلف و اكثرا از طريق تحريك غدد توليد شير باعث افزايش شير مادران شيرده مي‌شوند.
دکتر صالحی بیان کرد: از گياهاني كه شير مادران را افزايش مي‌دهند مي توان به زيره سياه، زيره سبز و رازيانه اشاره کرد كه هر سه از خانواده جعفري است و رايحه خوبي نيز دارند. همچنين رازيانه خاصيت ضدنفخ نيز دارد. ميزان مصرف اين گياهان يك قاشق مرباخوري است كه اگر به صورت پودر شده باشد، تأثير بيشتري خواهد داشت. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر