گيلاس موجب تقويت سيستم ايمني بدن و سلامت پوست مي‌شود


‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ گيلاس ميوه‌اي است كه به عنوان يك آنتي‌اكسيدان قوي شناخته مي‌شود و آنتي‌اكسيدان نيز فرد را در برابر ابتلا به سرطان و بيماري‌هاي ديگر محافظت مي‌كند.
به گزارش وب دا، دكتر دردانه حسين ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: گيلاس سرشار از ويتامين‌هاي Aو Cاست؛ البته ويتامين‌هاي ديگري مانند E نيز به مقدار كم در اين ميوه وجود دارد. اسيد فوليك، كلسيم، آهن، فسفر و پتاسيم نيز به مقدار كم در گيلاس وجود دارد.
وي تصريح كرد: گيلاس سرشار از فيبر است و در هر واحد آن كه شامل 140 گرم است، 3 گرم فيبر وجود دارد. فيبر موجود در ميوه‌ها فرآيند دفع را تسهيل مي‌كند و مانع تجمع چربي در بدن مي‌شود. مصرف ميوه‌هاي داراي فيبر مانند گيلاس به افراد داراي يبوست توصيه مي‌شود.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: گيلاس در رده‌ ميوه‌هاي قرمز رنگ قرار دارد كه اين نوع ميوه‌ها سرشار از كراتين هستند و كراتين نيز پيش‌ساز ويتامين Aاست. اين نوع ويتامين ضدعفونت است و موجب تقويت بينايي، تقويت سيستم ايمني بدن و سلامت پوست مي‌شود.
دردانه گفت: تنها مشكل اين ميوه اين است كه ميزان قند موجود در آن زياد است و نوع اين قند نيز گلوكز است. 22 گرم از هر واحد اين ميوه را كربوهيدرات تشكيل مي‌دهد، بنابراين افراد مبتلا به ديابت كمتر از ديگران بايد از اين ميوه استفاده كنند. در مصرف گيلاس بايد تعادل رعايت شود، در غير اين صورت مشكلات گوارشي بروز مي‌كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر