نباید به بهانه تشنگی و گرسنگی از ورزش در ماه رمضان غافل شد

180-8.jpg

روزه‌داران بعد از افطار پیاده روی کنند

یک فوق تخصص تغذیه با بیان اینکه فعالیت های فیزیکی هیچ نقشی در ایجاد گرسنگی و بی حالی افراد ندارد گفت: بسیاری از افراد از ترس تشنگی، گرسنگی، بی حالی و ضعیف شدن، برخی فعالیت های فیزیکی مثل ورزش را کنار می گذارند در صورتی که هر روزه داری باید روزانه بعد از افطار حداقل یک ساعت پیاده روی کند.

دکتر کوروش جعفریان در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه باید از فواید و بركات ماه رمضان استفاده نمود افزود: یکی از مهمترین فواید ماه رمضان کنترل برخی رفتارهایی است که در شرایط عادی از توان برخی خارج است مثلا برخی از افراد که بر حسب عادات نادرست در حالت عصبی پرخوری می کنند که ترک این عادات برای افراد در ماه رمضان راحت تر از ساير ماه‌هاست.
وی در عين حال گفت: متاسفانه مصرف غذاهای شیرین و حاوی قندهای ساده و چربی بالا در ماه رمضان افزایش می یابد که این رفتارها نشان دهنده این است که افراد نه تنها عادات خوبی در این ایام کسب نکرده اند بلکه برخی رفتارهای غلط را نیز رواج می دهند.
دکتر جعفریان همچنین با بیان اینکه نباید فعالیت های فیزیکی و ورزشی در ایام ماه رمضان توسط روزه داران فراموش شود گفت: بسیاری از افراد از ترس تشنگی، گرسنگی، بی حالی و ضعیف شدن، برخی فعالیت های فیزیکی مثل ورزش را کنار می گذارند در صورتی که هر روزه داری باید روزانه بعد از افطار حداقل یک ساعت پیاده روی کند.
به گفته این فوق تخصص تغذیه، با توجه به اینکه روزه داری در فصل تابستان به دلیل طولانی بودن روزها و گرمای هوا، دغدغه هایی نظیر تشنگی و خطر کم آبی را با خود به همراه می آورد، اما می توان با رعایت اصول و توصیه های صحیح تغذیه ای بدون هیچ مشکلی روزه گرفت.
وی در ادامه روزه داری برای افرادی که یک وعده غذا می خورند را بسیار خطرناک دانست و اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن ساعات روزه داری در فصل تابستان، افرادی که فقط یک وعده غذا می خورند بافت های عضلانی آنها به دلیل اینکه چربی بدنشان از بین می رود آسیب می بیند و این خطر باید با اصول صحیح تغذیه ای از بین رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر