كاهش پيشرفت سرطان پستان با استفاده از يك تركيب گياهي

 يك تركيب گياهي توانست پيشرفت سرطان پستان را در مدلي از موش‌ها كاهش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ملي سرطان، محققان مؤسسه سرطان دانشگاه پيتزبورگ با استفاده از تركيبي گياهي به نام فنيتيل ايزوتيوسيانات يا PEITC‌ توانستند مانع از رشد تومورهاي پستاني در يك مدل موش مبتلا به سرطان پستان شوند. براساس اين گزارش محققان به منظور تعيين اثربخشي PEITC‌ بر روي تومورهاي پستاني موش‌ها، آنها را تحت يك رژيم غذايي همراه با PEITC‌ به مدت 29 هفته قرار دادند و سپس ارزيابي‌هاي آسيب‌شناسي، اندازه تومور و ميزان شيوع آن همراه با تكثير سلولي و آپوپتوزيس را بررسي كردند.

نتايج حاصل از اين گزارش با مقايسه گروه شاهد حاكي از آن است كه تجويز فنيتيل ايزوتيوسيانات توانست تا 3/56 درصد رشد سرطان پستان در موش‌ها را كاهش دهد.
براساس اين گزارش محققان افزودند كه استفاده از اين تركيبات مانند فنيتيل ايزوتيوسيانات كه عوامل رشد سرطان را كاهش مي‌دهد و يا از ابتلا به آن جلوگيري مي‌كند، قادر به شناسايي نشانگرهاي زيستي خاص است كه ممكن است در تحقيقات باليني آينده مفيد باشد.
البته به گفته محققان انجاماين آزمايشات و كشف اين نشانگرها كه توسعه سرطان را به تعويق مي‌اندازد و يا از ديدن آن جلوگيري مي‌كند بسيار گران قيمت و وقت‌گير است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر