خوردن شکلات تلخ 'ممکن است فشار خون را کاهش دهد'



خوردن دو تکه شکلات تلخ در روز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند
این شاید خبر خوبی باشد برای کسانی که به دنبال توجیهی برای شکلات خوردن هستند: بررسی های تازه نشان داده است که خوردن شکلات ممکن است در کاهش فشار خون موثر باشد.
تحزیه و تحلیل ۲۰ مورد تحقیقاتی در زمینه شکلات و تاثیرات آن بر بدن نشان داده است که خوردن شکلات به صورت روزانه، مخصوصا شکلات تلخ، به کاهش خفیف فشار خون منجر می شود.

با این حال، پژوهشگران می گویند راه های بهتری برای کاهش فشار خون وجود دارد.گزارش گروه کوکران می گوید که مواد شیمیایی در کاکائو، که ماده اصلی شکلات است، رگ های خون را "آزاد" می کند.
این فرضیه می گوید که کاکائو یک ماده شیمیایی به نام نیتریک اکسید را در بدن تولید می کند. این ماده سبب "آزاد و رها شدن" رگ های خونی می شود و کاری می کند که خون از میان رگ ها راحت تر عبور کند. این امر باعث افت فشار خون می شود.
کارین رید، از موسسه ملی پزشکی همگون در ملبورن استرالیا، که سرپرستی گروه تحقیق را بر عهده دارد، گفت: "با اینکه هنوز برای هرگونه کاهش فشار خون مدارک تاییدشده ای نداریم، ولی کاهش اندکی که در فشار خون پس از خوردن شکلات در میان شرکت کنندگان در آزمایش ها مشاهده کرده ایم، ممکن است که به کمک عوامل درمانی دیگر بیاید و به کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی کمک کند."
فشار خون بالا بیماری رایج و خطرناکی است. این بیماری با ۵۴ درصد سکته ها در سراسر جهان و ۴۷ درصد از موارد بیماری عروقی قلبی مرتبط است.
با این حال پژوهشگران می گویند شکلات حاوی حجم زیادی از چربی و شکر هم هست که خوردن آنها راه ایده آلی برای کاهش فشار خون به شمار نمی رود.
منبع: سایتBBC فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر