در طول سفر از غذاهاي نيمه خشك با رطوبت كم استفاده كنيد


يك متخصص تغذيه گفت: در فصل تابستان براي پيشگيري از بروز اختلالات و بيماري هاي گوارشي، تنفسي و پوستي در طول سفر سعي نمائيد از غذاهاي نيمه خشك با رطوبت كم و يا از غذاهاي كاملا داغ استفاده كنيد.
عماد معصومي، متخصص تغذيه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شيوع برخي از بيماري ها و اختلالات در فصل تابستان در مقايسه با فصول ديگر سال بيشتر مي‌شود كه بيماري هاي گوارشي و روده اي در راس آن قرار دارند.وي با بيان اينكه علت عمده و فهم بيماري ها و اختلالات در فصل تابستان، تغذيه نامناسب و رعايت نكردن اصول غذايي مناسب است اظهار داشت: با توجه به فرا رسيدن تابستان و افزايش مسافرتهاي برون شهري، رعايت برخي از نكات ساده بهداشتي مي‌تواند خطر بروز برخي از بيماري هاي شايع اين فصل را به پائين ترين حد ممكن برساند.

اين متخصص تغذيه گفت: در فصل تابستان براي پيشگيري از بروز اختلالات و بيماري هاي گوارشي، تنفسي در طول سفر، سعي نماييد از غذاهاي نيمه خشك با رطوبت كم و يا از غذاهاي كاملاً داغ استفاده كنيد.

معصومي ادامه داد: علاوه بر مصرف غذاهاي نيمه خشك با رطوبت كم و يا غذاهاي كاملاً داغ، مصرف ميوه هاي تازه، انواع كنسروها، بستني پاستوريزه، غذاهاي خشك و نان نيز مي‌تواند از بروز مشكلات گوارشي و روده اي و برخي ديگر از اختلالات در طول سفر پيشگيري كند.

وي يادآور شد: براي اطمينان يافتن از سلامت كنسروها، قبل از بازكردن و مصرف كنسرو بايد به مدت 20 دقيقه آن را جوشانيد.

معصومي با اشاره به اينكه مصرف كاهو و سبزيجات تازه كه به دقت ضد عفوني و شسته شده باشد نيز خطر بروز اختلالات گوارشي و روده اي را كاهش مي دهد تصريح كرد: پختن مناسب مواد غذايي و پرهيز از نگهداري مواد غذايي پخته شده در كنار مواد غذايي خام و همچنين پرهيز از نگهداري بيش از اندازه غذا در درجه حرارت  محيط، از ديگر اصول تغذيه اي مناسب در تابستان است.

وي خاطرنشان كرد: قبل از دست زدن به مواد غذايي آماده مصرف و پس از تماس دست ها با مواد غذايي خام و نشسته و مواد زائد و سطوح آلوده بايد دست ها را با آب صابون به دقت شست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر