نوزادان مادران چاق، رشد آهسته‌تري دارند

 چاقي در دوران بارداري مي‌تواند باعث كند شدن رشد نوزادان شود.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه طب اطفال، تيمي از محققان ايالت آيووا با انجام مطالعه بر روي 97 مادر كه 38 نفر آنها مبتلا به اضافه وزن و چاقي بودند، دريافتند كه كودكان متولد شده از مادران چاق تا 3 ماه پس از تولد وزن و قد كمتري نسبت به نوزادان زنان با وزن طبيعي داشتند.
براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند كه چاقي مادران در دوران بارداري منجر به كاهش توده چربي نوزادان مي‌شود و در واقع توده چربي در نوزادان شاخصي بسيار مهم براي ميزان رشد و توسعه مغز آنها در نظر گرفته مي‌شود.

نتايج حاصل از اين گزارش با مشاهده داده‌ها مي‌افزايد: كودكان اين مادران چاق در حدود 312 گرم از نوزادان با مادران طبيعي وزن، سبك‌تر بودند و همچنين توده چربي آنها نسبت به بقيه سطح پايين‌تري داشت.
نتايج ديگر اين مطالعه حاكي از آن است كه فرزندان مادران چاق به طور كلي نسبت به كودكان ديگر، متأسفانه بيشتر در معرض خطر افزايش وزن در دوران نوجواني و مشكلات ديگر سلامتي مانند ديابت در طول زندگي قرار مي‌گيرند.
به گفته محققان اپيدمي چاقي در حال صدمه زدن به كودكاني است كه هنوز در رحم مادر هستند و اين موضوع نگران كننده اهميت پرداختن به خطر چاقي را قبل از آنكه باعث ايجاد اثرات منفي در نسل بعدي شود افزايش مي‌دهد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر