نوشيدن قهوه به بهبود علائم حركتي مبتلايان به بيماري پاركينسون کمک می کند

 كافئين موجود در قهوه مي‌تواند موجب بهبود سرعت حركت در اندام افراد مبتلا به بيماري پاركينسون شود. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آكادمي پزشكي و نورولوژي آمريكا، محققان دانشگاه مك گيل با انجام تحقيقات خود دريافتند كه نوشيدن قهوه مزاياي قابل توجهي را در كندي حركت و خشكي اندام افراد مبتلا به بيماري پاركينسون به ارمغان مي‌آورد.
براساس اين گزارش محققان با تجويز قرص حاوي 100 ميلي‌گرم كافئين به صورت دوبار در روز به مدت 3 هفته و سپس با تجويز همين قرص‌ها به ميزان 200 ميلي‌گرم در مدت 3 هفته ديگر كه در مجموع معادل 2 تا 4 فنجان قهوه در روز بود، پس از 6 هفته مشاهده كردند كه اين مكمل‌هاي كافئيني شدت علائم پاركينسون در نقاط بدن را كاهش داده و تا حدودي باعث بهبود آنها مي‌شود.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه افزود كه به نظر نمي‌رسد كه مصرف كافئين در كيفيت خواب و ميزان افسردگي افراد مورد مطالعه نقش چنداني داشته باشد ولي افرادي كه كافئين مصرف كردند در مقايسه با گروهي كه مصرف نكردند، وضعيت بهتري از نظر سرعت حركت و خشكي و لرزش دست و پا و ناتواني عضلات داشتند.
دانشمندان در مطالعات قبلي خود نشان داده‌اند كه افرادي كه كافئين مي‌خورند كمتر به بيماري پاركينسون مبتلا مي‌شوند اما مطالعات اخير نشان داده است كه كافئين مي‌تواند به نشانه‌هاي حركتي اين افراد كمك كند و شدت اين نشانه‌ها و سرعت آنها را به تعويق بيندازد.
گفتني است بيماري پاركينسون يك بيماري در دستگاه عصبي مركزي در بزرگسالان است و مشخصه آن سفتي عضلاتي به صورت تدريجي و از دست رفتن مهارت‌هاي حركتي است و بيش از هر محدوديتي تأثيري منفي بر روان بيماران دارد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر