ترکيب روغن کنجد و سبوس برنج در کاهش فشارخون موثر است


تركيب روغن كنجد و روغن سبوس برنج ممکن است در کاهش فشار خون تاثير داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان و به نقل از Health Day News، بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد مخلوطي از روغن کنجد و سبوس برنج داراي اثرات مفيد براي قلب است.
پخت و پز با ترکيبي از روغن کنجد و روغن سبوس برنج مي‌تواند فشار خون نسبتا بالا را تا حدودي کاهش دهد.
مطالعات انجام شده در دهلي نو در هندوستان نشان مي‌دهد که افراد بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا اگر روزانه تقريبا 1.25 اونس مخلوط روغن سبوس برنج و کنجد را به رژيم غذايي خود اضافه کنند دچار افت فشار خون مي‌شوند و اين تقريبا معادل با مصرف داروي فشارخون است.
کساني که هم مخلوط روغن وهم داروي فشار خون را مصرف مي کنند، شاهد يک افت فشار خون بيش از دو برابر نسبت به کساني که فقط دارو استفاده مي‌کنند، هستند.

دکتر دواراجان سانکار، دانشمند محقق در بخش بيماري‌هاي قلبي و عروقي در بيمارستان دانشگاه چيکوشي در چيکوشينو ژاپن دريافتند روغن کنجد داراي اثر مشابه با داروهاي فشار خون است.
وي افزود: در حال حاضر دريافته‌ايم ترکيب روغن کنجد با روغن سبوس برنج با هم اثر قابل توجهي بر فشار خون بالا دارد.
محققان بر اين باورند اين اثر عمدتا به دليل آنتي اکسيدانsesamin ،sesamol و sesamolin در روغن کنجد و oryzanol در روغن سبوس برنج است و هر دو روغن نيز حاوي اسيدهاي چرب غيراشباع هستند که آن را چربي خوب مي‌دانيم.
محققان يادآوري كردند که اين مطالعه در مرحله مقدماتي است و براي تجويز بسيار زود است و نياز به بررسي‌هاي بيشتر دارد اما اعلام كردند که رژيم غذايي بر فشارخون تاثيرگذار است.‌

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر