شناسايي ملكولي جديد براي كاهش وزن


محققان موفق به شناسايي ملكولي به نام اينترلوكين – 6 در سيستم ايمني بدن شدند كه مي‌تواند در جهت لاغري افراد گام بردارد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد ملكولي به نام اينترلوكين -6 را در بدن شناسايي كردند كه علاوه بر نقش مهمي كه در مبارزه با عفونت‌ها دارد مي‌تواند به كاهش وزن نيز كمك كند.
براساس اين گزارش محققان دريافتند كه انواع خاصي از سلول‌ها در مغز وجود دارند كه تحت تأثير ملكول اينترلوكين -6 موادي توليد مي‌كنند كه نه تنها بر احساس ما از گرسنگي و سيري تأثير مي‌گذارد بلكه توانايي بدن را براي سوزاندن چربي تحت كنترل قرار مي‌گيرد و اين عاملي است كه توضيح مي‌دهد كه چرا سطح بالايي از ملكول اينترلوكين -6 منجر به كاهش وزن مي‌شود.
نتايج ديگر اين مطالعه با بازنگري مطالعات قبلي نيز نشان مي‌دهد كه چربي مدلي از موش‌ها با فقدان اين ملكول افزايش مي‌يابد و آنها چاق مي‌شوند و سوخت و ساز بدن آنها با تزريق اينترلوكين -6 به طور مستقيم به مغز آنها افزايش مي‌يابد.
به گفته محققان اگر چه هنوز مكانيسم چگونگي تأثير اينترلوكين -6 در مغز بر روي وزن بدن هنوز به طور كامل درك نشده است اما روشن است كه افرادي كه مغز آنها قادر به توليد مقادير بالاي اين ملكول است در برابر چاقي و اضافه وزن محافظت مي‌شوند و نتايج اين تحقيق مي‌تواند در طولاني مدت به افراد در مباره با چاقي كمك كند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر