داشتن رژيم غذايي مناسب مي‌تواند از ابتلا به بيماري آلزايمر جلوگيري کند.


210-17.jpgداشتن رژيم غذايي مناسب مي‌تواند از ابتلا به بيماري آلزايمر جلوگيري کند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان و به نقل از Zee News، مطالعات جديد حاکي از اين است که افرادي که از رژيم‌هاي غذايي سرشار از ويتامين و حاوي اسيدهاي چرب امگا سه مصرف مي کنند کمتر احتمال ابتلا به انقباض مغزي مربوط به بيماري آلزايمر را دارند.
اين بدان معني است افرادي که به طور منظم ازغذاهاي حاوي ماهي و يا مقادير زيادي از ميوه‌ها و سبزيجات استفاده مي‌كنند مي‌توانند ابتلا به اين بيماري را متوقف و يا به تاخير بياندازند.

بنابراين متخصصان ادعا کردند که ايجاد تغييرات ساده در رژيم غذايي مي تواند از مرگ و مير ناشي از بيماري آلزايمر جلوگيري کند. مطالعات قبلي نشان داده است خوردن ماهي مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري آلزايمر را تا 47 درصد کاهش دهد و حتي پيشرفت آن را با تاخير مواجه کند.
اين مطالعه نشان داد افرادي كه در رژيم غذايي آنها اسيدهاي چرب امگا 3 و ويتامين‌هاي C، D ،E و ويتامين‌هاي B وجود دارد در آزمون‌هاي رواني نسبت به افراد با رژيم غذايي که در آن مواد مغذي کم است نمره کمتري را كسب مي‌كنند.
وي افزود: بهترين توصيه اين است که يک رژيم غذايي متعادل با مقدار زيادي ميوه و سبزيجات داشته باشيم و بدن خود را با سيگار نکشيدن، ورزش منظم و کنترل فشار خون و کلسترول سالم نگه داريم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر