خوردن دستکم پنج وعده سبزی ها و میوه ها در روز می تواند ما را در برابر بسیاری از بیماری ها مصون کند

پژوهشگران علوم پزشکی توصیه می کنند برای داشتن سلامت جسمی و روانی بهتر است سهم روزانه سبزی و میوه ها را به هفت تا هشت عدد رساند (هر سهم هشتاد گرم است).
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  مصرف این مواد غذایی به داشتن سلامت روانی افراد کمک زیادی می کند؛ یک نتیجه جالب از این مطالعات علمی حاکی است که برای داشتن احساس شادی و سلامت روان خوردن پنج وعده میوه و سبزی کافی نیست بلکه مصرف ۷ تا ۸ وعده غذایی از میوه ها و سبزی ها در هر وعده معادل ۸۰ گرم در روز برای این منظور توصیه می شود.
مصرف کافی انواع سبزی و میوه ها، حس شادابی و سرزندگی در زندگی ایجاد، و از افسردگی و خطر زوال عقل پیشگیری می کند.
مطالعه پژوهشگران روی ۸۰ هزار انگلیسی در خصوص ارتباط میان مصرف میوه و سبزی و حس سرزندگی و سلامت روانی نشان می دهد بین مصرف روزانه میوه و سبزی و سلامت جسمی روانی افراد، ارتباطی قوی وجود دارد.
شرکت کنندگان در این مطالعه به پرسشنامه ای در مورد عادات خوردن، سلامت و احساس خود از شادی یا افسردگی پاسخ دادند.
در این مطالعه ارتباط خاصی میان مصرف میوه ها و سبزی ها و داشتن احساس شادی و بهداشت روانی در افراد شرکت کننده از تمام سنین و بدون درنظرگرفتن عوامل دیگری همچون عوامل جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی دیده شد.
به گفته پروفسور’ سارا استوارت براون ‘ یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه وارویک، طبق آمار به دست آمده از این مطالعه، اثر میوه ها و سبزی ها بر سلامت روح و جسم افراد بسیار شگفت انگیز بوده است.
البته باید توجه داشت که این نتایج تنها کافی نیست و مطالعات کامل تری برای تایید قطعی آن لازم است.
پیش تر نیز محققان اعلام کرده بودند مصرف پنج وعده میوه و سبزی در روز، خطر ابتلا به زوال عقل را در سالمندان کاهش می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر