مصرف قهوه خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي‌دهد

 نوشيدن قهوه در حد متوسط خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را تا 25 درصد كاهش مي‌دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه مديكال اكسپرس، تحقيقات اخير نشان مي‌دهد كه مصرف 3 تا 4 فنجان قهوه در طول روز در مقايسه با نوشيدن آن كمتر از 2 فنجان و يا عدم مصرف آن تا 25 درصد خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را كاهش مي‌دهد.
نتايج حاصل از اين يافته‌ها نشان مي‌دهد طبق فرضيه صرف انرژي، كافئين موجود در قهوه با تحريك متابوليسم، باعث افزايش مصرف انرژي مي‌شود و نيز طبق فرضيه متابوليك كربوهيدرات تصور مي‌شود اجراي قهوه نقشي كليدي در تعادل قند خون داخل بدن دارد و زير مجموعه‌اي از نظريه‌ها نيز بيان مي‌كنند كه قهوه حاوي موادي است كه ميزان حساسيت به انسولين را هرچند در مكانيسم‌هايي مانند تعديل مسيرهاي التهابي وساطت استرس اكسيداتيو سلول‌ها، اثرات هورموني و غيره بهبود مي‌بخشد.
علاوه بر اين، مطالعات نشان داده‌اند كه مصرف قهوه در حد تعادل با افزايش خطر ابتلا به فشارخون بالا، سكته مغزي و يا بيماري تنگي عروق كرونري ارتباطي نداشته و در اين ميان خطر ابتلا به نارسايي‌هاي قلبي را نيز كاهش مي‌دهد.
به گفته محققان هرچند هنوز هم تحقيقات بيشتري در مورد اثرات مصرف قهوه در ميزان سلامتي مورد نياز است اما اطلاعات كنوني نشان مي‌دهد كه مصرف قهوه به آن نامطلوبي كه در گذشته در نظر گرفته شده است، نمي‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر