چرا وزنم زياد نمي شود؟؟

هرگز وعده غذايي خود را حذف نكنيد منظم بخوريد و منظم فعاليت كنيد تا همواره سالم وسلامت باشيد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ در مورد افراد لاغری که اخیرا وزن کم کرده اند دو حالت وجود دارد؛ یکی اینکه فرد اشتهایش زیاد است اما وزن کم کرده که در این صورت ممکن است بیماری هایی مانند کم کاری تیرویید یا دیابت علت کاهش وزن باشد. گاهی هم فرد اشتهایش کم می شود و وزنش کاهش می یابد. در این صورت باید از نظر بیماری های مختلف بررسی شود.

لاغری علامت طیف وسیعی از بیماری هاست. کم کاری غده فوق کلیه و بیماری های مختلف قلبی و عروقی، انواع سرطان، بیماری های عفونی مانند ایدز، بیماری های ویروسی و بیماری های کلیوی نیز می توانند باعث لاغری و کم اشتهایی شوند. البته در اغلب موارد، بیماری خاصی پیدا نمی شود و لاغری مفرط به علت زمینه ژنتیک و سرشت فرد است.

ورزش در کنار برنامه غذایی مناسب در وزن گیری تاثیر دارد. 


گاهی افراد بدون سابقه ورزشی به باشگاه های ورزشی می روند و براساس علاقه شخصی می گویند که می خواهند فقط با دستگاه کار کنند یا فقط ورزش هوازی انجام دهند چون کار با دستگاه را دوست ندارند، اما بدن به همه این ورزش ها نیاز دارد و یک مربی با تجربه باید افراد را آگاه کند و متناسب با شرایط آنها، یک برنامه ورزشی کامل برایشان در نظر بگیرد.

نکته: استفاده از پودرها و کپسول های موجود در بازار به هیچ وجه توصیه نمی شود. ماده موثره این محصولات،می تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی مصرف خودسرانه شان توصیه نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر