چای و پیشگیری از بیماریها

امروزه فعالیت رادیکالهای آزاد را عامل بروز بسیاری از بیماریها نظیر سرطانها, دیابت و بیماریهای قلبی وعروقی می دانند.
به گزارش وب دا، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت نیشابور گفت: رادیکالهای آزاد ترکیباتی هستند که دربرخی موادغذایی وجودداشته وهمچنین درمواقع بروز استرس ها نیز درنتیجه فعالیت فیزیولوژیکی بدن پدید می آیند و این درحالی است که آنتی اکسیدانها ترکیباتی هستند که درموادغذایی وجوددارند و می توانند باغیرفعال کردن رادیکالهای آزاد درپیشگیری ازبروز سرطان ها نقش داشته باشند.
لیلا شوروزی ادامه داد: چای (به خصوص چای سبز) به دلیل سرشار بودن از ترکیباتی نظیر تانن ها و اپیگالوکاتشین ها در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها موثر می باشد.
وی بیان داشت: تاثیر فلاونوئیدهای موجود در چای درجلوگیری ازلخته شدن خون در شریانها نیز نقش موثر این نوشیدنی را درپیشگیری ازبروز بیماریهای قلبی عروقی تشریح می کند. فلوئور موجود درچای نیز می تواند با قرارگرفتن در ساختمان دندانها و استخوان, استحکام هرچه بیشتر آن ها را فراهم آورد.
این کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور در باره لزوم رعایت تعادل درمصرف چای بیان داشت: کلیه موادغذایی هنگامی می توانند درقالب برنامه غذایی تاثیرات مفید و سودبخش خود را ارائه کنند که در مصرف آنان به اصل تعادل شود که این نکته در مورد چای نیزکاملا صدق می کند و در صورتی که مصرف این نوشیدنی بین 2تا 4 فنجان در روز باشد و حداقل 2ساعت قبل و یا بعد از غذا مصرف شود می توان اطمینان حاصل کرد که ضمن پرهیز از عوارض نامناسب آن،فواید ویژه این نوشیدنی، نصیب بدن شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر