پیشگیری از سرطان در زنان


  راهنمایی های غذایی جهت پیشگیری از سرطان برای زنان

 رژیم غذایی خود را پاکسازی کنید
به نقل از متخصصین  سازمان بهداشت جهانی، به نظر می رسد حول و حوش 30% از سرطان ها با رژیم غذایی و نوع تغذیه  مرتبط باشد. بعد از رژیم غذایی دومین عامل خیلی مهم ، تغییر در روش زندگی بعد از ترک سیگار می باشد.
سالم غذا خوردن نه عوارض دارد و نه گران است 

الف) یخچال و گنجه های خودتان را با  غذاهای گیاهی مانند سبزی ها و صیفی ها، میوه ها، غلات ودانه های کامل و حبوبات پر کنید. خانم ها باید تلاش کنند تا بیشتر بشقاب خودشان را با این نوع مواد غذایی پر کنند ،
 تنها یک چهارم و یا کمتر از بشقاب را به سایر مواد غذایی اختصاص دهند.غذاهای گیاهی سرشار از مواد مغذی مناسبی است که بدن برای حفظ سلامتی و پیشگیری از سرطان به آنها نیاز دارد. بهرحال ، نیاز نیست که یک گیاهخوار شوید. شما هنوز هم می توانید از خوردن گوشت لذت ببرید( البته گوشت بدون چربی بهترین انتخاب است ). و یا چرا مرغ و ماهی را جانشین گوشت های قرمز نمی کنید.گوشت های سفید به کاهش چربی های اشباع رژیم غذایی ما کمک خواهند کرد. صبح خودتان را با یک لیوان آب پرتقال طبیعی  یا برش هایی ازمیوه های دلخواه خودتان  با نان های سبوسدار شروع کنید. اگر تمایل دارید که نان تست میل کنید ، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که با آرد کامل تهیه شده باشد. 
درزمان صرف ناهار ، یک بشقاب بزرگ سالاد رنگارنگ بخورید، یا مقداری گوجه و کاهو به ساندویچ مرغ یا ماهی تن خودتان اضافه کنید. اگراحساس گرسنگی کردید مقداری سبزیجات (سبزی و صیفی) یا میوه بخورید. برای شام، سبزی و صیفی ، و میگو آب پز با یک بشقاب ماکارونی تهیه شده ازآرد کامل را امتحان کنید. فراموش نکنید که سبزی های یخ زده (که با روش های پیشرفته در کارخانجات تهیه می شوند) به خوبی سبزی های تازه می باشند و میوه های تازه با پوست چنانچه قابل مصرف باشد و سبزی ها و صیفی های خام همگی مناسب می باشند. به خاطر داشته باشید که موارد گفته شده در فوق عوامل مثبت برای یک شیوه زندگی سالم می باشند.
صرف وقت برای ارتقا کیفیت رژیم غذایی عمل ارزشمندی می باشد ، اگرچه باید به یاد داشته باشیم که پروردن یک رژیم غذایی با کیفیت مستلزم صرف وقت است.

ب) مصرف چربی و نمک را قطع کنیم
از امروز تصمیم بگیرید بدون افزودن مقدار بیشتر ِ چربی و نمک، غذا تهیه کنید. هر دو اینها با افزایش خطر انواع سرطان، بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط می باشند. متاسفانه امروزه بسیاری از مواد غذایی نیمه آماده بسته بندی شده، با مقادیربسیار زیاد نمک و چربی تهیه می شوند . اما راه های بسیار دیگری برای طعم دادن به غذا وجود دارد. به عنوان نمونه سبزی های معطر، ادویه ها، یا جانشین های کم چرب( مانند خامه یا پنیر کم چرب ) را امتحان کنید.
بسیاری از خانم های شاغل بدلیل مشغله زیاد وقت ندارند ساعت ها برای تهیه غذای سالم در آشپزخانه سپری کنند.

بعضی از این خانم های شاغل که مسوولیت تربیت فرزندان و کارهای خانه را نیز به عهده دارند ، این راه را مفید یافته اند که در آخر هفته مقدار بیشتری غذای سالم تهیه و آنها را به بخش های مجزا تقسیم بندی  و برای مصرف در طول هفته در فریزر نگهداری کنند.
دستورالعمل های فراوانی برای تهیه غذاهای کم چرب درکتاب فروشی ها و اینترنت وجود دارد که شما می توانید به آنها مراجعه کنید. همچنین مراقب کم چرب بودن غذاهای آماده که سرشار ازشکر هستند باشید. شکر رابطه مستقیمی با بروز سرطان ندارد، اما می تواند تراکم کالری غذا را افزایش داده و باعث چاقی شود.

ج) تنوع بهترین چیز است
برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که آیا در طول روز همه مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامتی را دریافت کرده ایم، بهترین راه ترکیب و همگون سازی غذاها با یگدیگر است. این روزها انواع و اقسام غلات در دسترس می باشد. چرا تجربه استفاده سبزی های پر برگ غیر رایج مثل کاهو چینی و کلم بروکلی را نداشته باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر