نسخه هاى شفابخش غازياغى

  1. اسامى گوناگون غازياغى
    به گياه غازياغى پاكلاغى نيز مى گويند . قازاياقى ، غازاياقى ، غازاياغى ، قازپا، پاقازه و كلاغ پا از اسامى ديگر اين گياه است .
    ايـن گـيـاه در زبـان عـربى به رجل الاوز، در زبان لاتين به chenopodium در زبان انـگـليـسـى بـه foot _ goos، در زبان فرانسه به anserine و در زبان آلمانى به gansefuss شهرت دارد .
    گونه هاى مختلف غازياغى
    1 - قـازايـاقـى سـفـيـد، سـلمـه سـفـيـد، آق پـازى ، فـسـا الكـلاب ، زربـيـح album chenopodium
    2 - قازاياقى قرمز rubrum chenopodium
    3 - قازاياقى كاذب hybridum chenopodium
    4 - قره پازى halimus chenopodium
    5 - اسفناج بيابانى henricus bonus chenopodium
    6 - زربيح mural chenopodium
    7 - جربوز (تيره اسفناج ) blitum chenopodium


    مشخصات كلى غازياغى
      عـلفـى است كه در روى چمنها و باغها به حالت خودرو مى رويد . ارتفاع آن حدود 20 تا 30 سـانـتـيـمـتـر اسـت و بـرگهاى آن سه قسمت است و به صورت پاى زاغ و كلاغ است . قـسـمـتـهـاى مـورد اسـتـفـاده دارويى و خوراكى آن برگ گياه است . طعم برگها كمى تند، قـابـض و كـمـى شـيـريـن مـزه بـوده و مختصرى رنگ زرد دارد و ريشه آن تقريبا دايره اى شـكـل و گـره دار اسـت و گـره هـا نـيـز دايـره اى شـكـل هـسـتـنـد . رنـگ ظـاهـر ريـشـه گـياه مـايل به زردى است ولى چنانچه ساييده شود بسيار سفيد رنگ مى گردد . طبيعت غازياغى گرم است .
    نسخه هاى شفابخش غازياغى
    1 - درمان امراض كبدى با غازياغى
    ن روزانه 120 گرم آب غازياغى تازه به تنهايى يا همراه با كاسنى وحشى ، آب كاهو و آب گـيـاه دنـدان شـيـر در صـبـح نـاشـتـا داروى بـسـيـار مـفـيـدى جهت درمان امراض كبدى بـخصوص قولنج كبدى مى باشد. بنابراين افرادى كه به نحوى از بيماريهاى كبدى رنج مى برند از مصرف آن دريغ نورزند .
    َََ
    2 - رفع بند آمدگى ادرار با غازياغى
    جهت باز شدن مجارى ادرارى و رفع بند آمدگى ادرار در افرادى كه به آن مبتلا شده اند . 30 تـا 60 گـرم گـيـاه غـازيـاغـى خـشـك را در يـك ليـتـر آب بـمـدت چند دقيقه دمكرده يا جوشانده و آب صاف شده آنرا بنوشند .
    3 - تحليل ورم و درد چشم با غازياغى
    تـازه را در يـك ليـتـر آب دمـكـرده و ابـتـدا بـا آب صـاف شـده آن پـلكها و اطراف چشم را بـشـويـيـد و سـپـس تفاله آنرا بر محل ورم چشم و پلك ضماد كرده و پس از چند ساعت آنرا بـشـوييد . (تذكر اين دستور بايد 3 مرتبه در روز تكرار شود و در موقع مصرف بايد توجه داشت كه چشمها كاملا بسته باشد تا مايع كمپرس (ضماد) وارد چشم نشود)
    4 - رفع درد و سوزش ناشى از گزيدگى حشرات با غازياغى
    اگـر فـردى قـسـمتى از بدنش را حشره اى گزنده ، نيش زده باشد كوبيده و له شده آنرا بر محل گزيدگى ضماد نمايد .
    5 - درمان بند آمدگى شير در پستان با غازياغى
    جـهـت رفـع بـنـد آمدگى شير در پستان مادران كافى است يك مشت از برگهاى تر و تازه غـازيـاغـى را كـوبـيـده و له نـمـايـيـد، سـپـس آنـرا بـه شكل ضماد بر روى پستان آنها بگذاريد، شير آنها را زياد كرده و به جريان مى اندازد.
    6 - التيام زخم سوختگى با غازياغى
    اسـتـفـاده از مـرهـم بـرگ غـازياغى دارويى مفيد جهت التيام زخم سوختگى و بهبود جراحات سـخـت پـوسـتـى مى گردد . براى تهيه اين مرهم 40 گرم برگ غازياغى تر و تازه را كـوبـيـده بـا كـمـى نـمـك يـا سـركـه مـخـلوط كـرده ، خـوب بـهـم زده و بـر محل سوختگى ضماد كنيد .
    7 - درمان آنژيم و ورم و درد گلو با غازياغى
    100 گرم برگهاى تر و تازه غازياغى را شسته و در آبكشى قرار دهيد تا آب آن خارج شود، بعد آنرا در دستگاه پرس كوچك يا آب ميوه گيرى دستى ريخته و پس از فشردن و له گـرديـدن ، آب يا شيره آنرا به صورت غرغره كردن در موقع گلو درد و آنژين بكار ببريد.
    َََ
    8 - نقش غازياغى در دور كردن مورچه و حشرات از محيط
    گـياه غازياغى به سبب بوى مطبوعى كه دارد وسيله مناسبى جهت دور كردن و فرارى دادن مـورچـه هـا و حـشـرات از مـحـيـط مـى بـاشـد (زيـرا مـورچـه هـا و حشرات از بوى اين گياه گـريـزانـنـد ) جـهـت اثـر بـخـشـى بـهـتر مى توانيد شاخه غازياغى را با برگ گوجه فرنگى در محل اجتماع مورچه ها قرار دهيد.
    9 - درمان نقرس با غازياغى
    30 گرم غازياغى خشك يا 60 گرم غازياغى تازه را در يك قابلمه كوچك يا كاسه نسبتا بـزرگ و پـهـن قـرار داده ، روى آن 750 ميلى ليتر آب سرد بريزيد، آن را روى حرارت بـه جوش آوريد بگذاريد به مدت 15 الى 20 دقيقه به آرامى بجوشد تا يك سوم حجم آن كـم شـود، سـپـس آنـرا صـاف نموده و 3 بار در روز، هر بار يك فنجان از آنرا مصرف كنيد.
    10 - رفع بى اشتهايى با غازياغى
    گياه غازياغى گياهى معطر و خنك بوده و در تحريك اشتها بخصوص در افرادى كه دچار بـى اشـتـهـايـى شـده بسيار مفيد است به همين منظور استفاده از اين گياه به صور مختلف دارويى (جوشانده ، دمكرده ، شيره گياه تازه و شربت آن ) توصيه مى شود.
    11 - تصفيه كردن خون با غازياغى
    خـوردن روزانـه 3 بار، (هر بار 5 تا 10 ميلى ليتر) از شربت غازياغى تازه يا 3 بار در روز هـر بـار يـك فـنـجـان از دمكرده 25 گرم غازياغى خشك در 500 ميلى ليتر آب به افرادى كه از غلظت بالاى خون رنج مى برند توصيه مى شود.
    12 - دفع سنگ كليه و مثانه با غازياغى
    بذرهاى غازياغى به دليل داشتن خاصيت ضد عفونى كننده نقشى موثر در زهكشى كردن و پـاك نمودن كليه ، مثانه و مجارى ادرارى دارند. طريقه مصرف آن در بند 9 (درمان نقرس با غازياغى ) ذكر شده است .
    َََ
    13 - نقش غازياغى در درمان بيماريهاى لثه
    نـتـايـج بـررسـى هـاى آزمـايـشگاهى حاصل از تجزيه غازياغى نشان مى دهد كه برگ و سـاقـه غـازيـاغـى حـاوى درصـد بـالايـى از ويـتـامـيـن ث هـسـتـنـد . بـه هـمـيـن دليل نقشى موثر و مفيد در جلوگيرى از فساد لثه ها و تقويت آنها دارند.
    طرز مصرف
    مـى تـوانـيـد از جـوشـانده يا دمكرده آن استفاده كنيد و يا اينكه كمى از گياه خشك را پودر كرده و بر روى لثه ها بپاشيد.
    14 - ضد عفونى و التيام زخمها با غازياغى
    در 500 مـيـلى ليتر دم كرده يا جوشانده داغ گياه غازياغى خيس كنيد، سپس آن را بفشاريد تا مايع اضافى آن خارج شود، بعد پارچه كمپرس را روى ناحيه صدمه ديده قرار دهيد، هـنـگـامـى كـه كـمـپـرس سـرد يـا خـشـك شـد مـجـددا بـا اسـتـفـاده از مـحـلول داغ ، كـمـپـرس را تـكـرار كـنـيـد و ايـن عـمـل را تـا بـهـبـودى كامل زخمها ادامه دهيد .
    15 - درمان نفخ معده و روده با غازياغى
    جـهـت رفـع نفخ معده و روده ، 50 گرم بذر و 20 گرم برگ خشك شده غازياغى را مخلوط كرده ، نرم ساييده و روزانه 2 بار، هر بار يك قاشق مرباخورى از آنرا نيم ساعت بعد از غذا بصورت كفلمه ميل كنيد .
    َََ
    16 - معالجه برص (لكه هاى سفيد روى پوست ) با غازياغى
    جـهـت مـعـالجـه بـرص لازم اسـت ابـتـدا مـعـده و روده هـا را بـا مـسـهـل گـيـاهـى پـاك كـرده و سـپـس هـر روز 2 مـثـقـال پـودر بـذر غـازيـاغـى را بـا عسل مخلوط كرده و ميل نماييد و اين عمل را تا 15 روز متوالى تكرار كنيد.
    دستور ديگر
    هـا بـا يـك مـسـهـل قـوى ، 4 مـثـقـال بـذر غـازيـاغـى را بـا 5 /0 مـثـقـال عـاقـرقـرحـا، 5/0 مـثـقـال ريـشـه تـريـد يـا ريـشـه درخـت تـوت و 5 /0 مـثـقـال زنـجـفيل مخلوط كرده ، نرم ساييده با عسل (به ميزانى كه خمير شود) مخلوط كرده ، خـوب بـهم زده و هر روز كمى از آنرا ميل نماييد، بعد در آفتاب نشسته و موضع را عريان كنيد تا عرق نمايد و اين عمل را تا چند روز متوالى انجام دهيد.
    17 - نقش غازياغى در زيبايى پوست و رفع چروك آن
    هـنـد پـوسـتـى زيـبـا، روشـن و خـالى از چـروك داشـته باشند، چنانچه روزانه صورت و پـوسـتـشـان را بـا آب صـاف شـده دمـكـرده 40 گـرم (مـعـادل 8 مـثـقـال ) غـازيـاغـى (در يـك ليـتـر آب ) بـشـويـنـد و ايـن عمل را 2 بار در روز به مدت چند هفته متوالى انجام دهند نتايج رضايت بخشى از آن خواهند ديد.
    َََ
    18 - رفع گرفتگى ماهيچه ها و درمان كمر درد با غازياغى
    ه از غـازيـاغـى چـه بـه صـورت خـوراكـى (جـوشـانـده ، دمـكرده و يا پودر آن ) و چه به صـورت اسـتـعـمـال خـارجـى (ضـمـاد، كـمـپـرس ، روغـن ، تـنـطـور و مـرهـم ) بـه دليـل داشـتـن طبيعتى گرم در درمان كمر درد و رفع گرفتگى ماهيچه ها و تشنج عضلانى بـكـار مـى رود. مـردم قـديـم جـهت مداواى درد كمر و رفع گرفتگى ماهيچه هاى سخت شده ، ضمن انداختن پوست دنبه گرم كرده بر كمر، برگ هاى غازياغى را با كله بزغاله همراه با مغز آن بصورت آبگوشت پخته و مى خوردند مفيد و موثر واقع مى شده است .
    19 - تسكين درد عضلات و مفاصل با غازياغى
    لات بـخـصـوص در ناحيه مفصلها (نظير زانو، آرنج و مچ دست ها و پاها) تمام اجزاى گياه تـازه غـازيـاغـى (هـمـراه بـا ريـشه ، ساقه ، برگ و ...) را پس از شستن و خشك كردن در سـايـه ، پـودر كـرده و در كـمى آب به قدرى بجوشانيد تا همانند شربت به قوام آيد، سـپـس مـايـع به قوام آمده را در ظرف شيشه اى تيره رنگى ريخته و هر بار كمى از آنرا بـر عـضـو دردنـاك بـمـاليـد و ايـن عـمـل را تـا بـهـبـودى كامل ادامه دهيد .
    20 - خواص طبى روغن غازياغى
    غـازياغى در درمان انواع امراض پوستى به كار مى رود . از جمله برص ( لكه هاى سفيد روى پوست ) را برطرف ساخته و ماليدن مرتب آن به پوست صورت ، چين و چروك آنها را از بين برده و براى زيبايى پوست مفيد است . ضماد روغن غازياغى به اطراف چشم درد و ورم چشم بخصوص ورم ملتحمه آنرا از بين مى برد . ماليدن روغن غازياغى كه از تمام اجـزاى گـياه به دست آمده باشد به دليل داشتن طبيعت گرم و محرك در تسكين درد عضلات مفاصل كه به علت سردى باشد مفيد و موثر است .
    طرز تهيه روغن غازياغى
    طرز تهيه روغن غازياغى شبيه طرز تهيه روغن آويشن است (به صفحه 30 رجوع شود )
    َََ
    21 - فرآورده هاى گياهى و دارويى غازياغى
    و دارويـى فراوانى دارد كه در بندهاى فوق به تعدادى از آنها اشاره شد ولى اين گياه در زمـان كـنـونـى خواص طبى و دارويى فراوانى دارد كه در بندهاى فوق به تعدادى از آنـهـا اشاره شد ولى اين گياه در زمان كنونى كمتر شناخته شده و فرآورده هاى گياهى آن كمتر مورد استفاده قرار مى گيرد. در زير جهت آشنايى بيشتر با فرآورده هاى گياهى اين گياه به معدودى از آنها اشاره مى كنيم .
    الف - شربت مقوى كبد غازياغى
    مواد لازم
    15 گرم غازياغى خشك
    5 گرم كاسنى خشك
    5 گرم كنگر خشك
    5 گرم عناب خشك
    750 ميلى ليتر آب
    500 گرم عسل يا شكر
    روش تهيه شربت
    سـتـه و در سبد بريزيد تا آب آن برود . سپس آنرا در قابلمه اى ريخته و آب را به آن اضـافـه كرده ، 20 دقيقه بجوشانيد تا آب آن به 500 ميلى ليتر برسد. بعد آب آنرا صـاف كـرده و در ظرف ديگرى بريزيد . عسل را به آرامى به آن اضافه نموده و آنقدر حرارت دهيد تا شربت نيمه غليظى بدست آيد .

    اندازه نگه دار که اندازه نکوست
    هم لایق دشمن است و هم لایق دوست
  2. Top | #2



    تاریخ عضویت
    Dec 2011


    عنوان کاربر
    مدیر انجمن نارنج و برنج(كشاورزي)


    میانگین پست در روز
    1.58


    محل سکونت
    اتاق سرایداری بهشت


    نوشته ها
    314


    پسندیده
    4,335


    Thanked 2,525 Times in 557 Posts
    حالت من : Khoonsard

    پیش فرض

    ب - عرق غازياغى
    غـى هـمـانـنـد جـوشـانـده و دمـكرده آن جهت درمان امراض مختلف بكار مى رود . بيشترين مورد اسـتفاده اين عرق براى درمان نارساييهاى كبد و تصفيه شدن خون است . عرق غازياغى را بـه تـنـهـايـى يـا هـمـراه بـا كـمـى شـكـر تـصـفـيـه نـشـده يـا عسل مخلوط كرده و نصف استكان قبل از غذا ميل نماييد .
    پ - محلول زيبايى پوست با غازياغى
    جهت تهيه محلول زيبايى پوست يك مشت غازياغى تازه را با نيم مشت بابونه مخلوط كرده ، در حـرارت مـلايـم به مدت 20 تا 40 دقيقه بجوشانيد،سپس آنرا صاف نموده و پس از شـسـتن پوست و صورت با صابون گياهى و خشك نمودن آن ، پوست و صورت را با آن چندين مرتبه شستشو دهيد.
    َََ
    ت - تهيه بخور ضد تيرگى پوست با غازياغى
    ور گياهى ، يك كترى آب بجوشانيد و نصف يك لگن كوچك را با آب جوش پر كنيد، سپس 500 مـيـلى ليـتـر دمـكـرده ، 20 گـرم بـرگ غـازيـاغـى ، 20 گـرم بابونه و 20 گرم اسطوخودوس يا 5 تا 10 قطره اسانس معطر روغنى غازياغى (يا مخلوطى از اسانس معطر روغنى گياهان مذكور ) را به آن بيافزاييد، بعد سر را روى لگن بگيريد و حوله خشك را به گونه اى روى سر بيندازيد كه بخار را در خود نگهدارد . سپس به مدت 15 دقيقه بـه طـور مـداوم و يـكـنواخت پوست و صورتتان را در معرض اين بخور قرار دهيد و در حين بخور پوست و صورتتان را ماساژ دهيد.
    ث - تهيه پماد ضد زبرى و ترك پوست با غازياغى
    نـفـت يا پارافين نرم و يا موم زنبور عسل را در كاسه بلورى ريخته ، روى يك تابه پر از آب جـوش (يـا در يـك تـابه دو جداره ) ذوب كنيد، 100 گرم گياه غازياغى تازه را با 25 گرم تخم شنبليله تازه ، 25 گرم تخم ختمى و 25 گرم آرد جو مخلوط كرده و به آن اضـافـه كـنـيـد 2 سـاعـت حرارت در اثر حرارت خارج شود و بعد يك كيسه نازك نخى را داخـل يـك پـارچ قرار دهيد و بالاى آنرا به وسيله نخ يا باند كشى محكم به دهانه پارچ وصـل كـنـيـد . بـعـد مـخـلوط فـوق را داخـل آن بـريـزيـد و بـا فـشـار دادن كـيـسـه داخـل پـارچ ، مـخـلوط را صـاف كـنيد و مخلوط صاف شده را هنگامى كه هنوز داغ است فورا داخـل ظـروف در دار ويـژه پـمـاد بريزيد و 2 تا 3 بار در روز، هر بار كمى از آنرا بر روى پوست بماليد .
    ج - تهيه پودر قاووت مقوى مغز با غازياغى
    ه پـودر قـاووت تـقـويت كننده حافظه و نيرو دهنده قواى فكرى ، 25 گرم گياه غازياغى خـشـك را بـا 20 گرم زنجفيل ، 10 گرم جوز هندى و 15 گرم كندر خوراكى مخلوط كرده ، نرم ساييده با 150 گرم پودر نبات مخلوط كرده و روزى يك قاشق مرباخورى از آنرا 2 ساعت بعد از نهار ميل كنيد.
    چ - روغن استخراج سرد غازياغى
    از اين روغن جهت تهيه كرم ضد برص ، ضد لك و كك مك ، پماد ضد عفونى كننده و التيام دهنده زخم و مرهم مسكن درد عضلات و ماهيچه هاى متشنج (گرفته ) استفاده مى شود .
    تركيبات
    1 ليتر روغن زيتون
    2 مشت برگ غازياغى تازه يا 1 مشت برگ غازياغى خشك
    روش تهيه
    روش تهيه اين روغن شبيه روش تهيه روغن استخراج سرد آويشن (صفحه 35 ) است .
    َََ
    ح - روغن ماساژ غازياغى
    تـحـليـل ورم ، افـزايش سرعت تحرك و جريان خون ، تسكين درد كمر، تخفيف درد در ناحيه كـبـد روى پـوسـت و رفـع سـوزش نـاشـى از گـزيـدگى حشرات از مصارف روغن ماساژ غازياغى است .
    تركيبات
    1 قاشق چايخورى اسانس معطر روغنى برگ غازياغى
    2 قاشق غذاخورى روغن بادام شيرين
    روش تهيه روغن
    طرز تهيه روغن ماساژ غازياغى شبيه طرز تهيه روغن ماساژ آويشن (صفحه 36 ) است .
    خ - تنطور غازياغى
    از تـنـطور گياه غازياغى جهت تقويت جريان خون در زير پوست در ناحيه كبد ( بصورت استعمال خارجى ) و رفع تشنج (گرفتگى ) عضلانى استفاده مى شود .
    تركيبات
    200 گرم برگ غازياغى خشك يا 600 گرم برگ غازياغى تازه
    250 ميلى ليتر الكل
    750 ميلى ليتر آب
    روش تهيه تنطور
    روش تهيه تنطور غازياغى شبيه روش تهيه آويشن (صفحه 33 ) است .
    22 - فرآورده هاى غذايى غازياغى
    الف - سالاد برگ غازياغى
    بـرگهاى تازه غازياغى ، كاهو و مقدار كمى جوانه گندم تازه يك سالاد درست كنيد، سپس بـرگ كـاسـنـى ، ريـحـان ، جـعـفـرى و اسفناج را به صورت درشت خرد كرده ، به سالاد بـيـفزاييد . بعد كمى سس ، آبليمو و روغن زيتون روى آن بريزيد . اين سالاد جهت درمان بيماران كبدى بسيار مفيد است .
    َََ
    ب - شربت غازياغى
    ى ، 500 مـيـلى ليتر دم كرده يا جوشانده برگ غازياغى را درون يك پارچ با صافى ، صـاف كـرده ، درون قـابـلمـه كـوچـكـى بـريـزيـد، بـعـد بـه آن 500 گـرم عـسـل يـا شـكـر تـصـفـيـه نـشـده اضـافـه كـرده ، مـرتـب بـه هـم زده تـا كـامـلا حل شود قابلمه را روى حرارت قرار داده و به آرامى بجوشانيد تا به غلظت لازم برسد، سپس از روى حرارت برداشته ، بگذاريد تا سرد شود .
    پ - مرباى غازياغى
    از بـذر تـازه و بـرگـهـاى غـازياغى مربا تهيه مى شود اين مربا خواص طبى فراوانى داشـتـه و بـيـشـتـر جـهـت امـراض كـبـدى ، تـسـكـيـن درد مـفاصل و تقويت حافظه ، مغز بكار مى رود . طرز تهيه اين مربا شبيه طرز تهيه مرباى توت فرنگى است . ( به صفحه رجوع شود)
    ت - ترشى غازياغى
    راه بـا ريـشـه يـا پـيـاز رازيانه ، گل كلم ، پياز، موسير و سيرترشى تهيه مى شود . اجـزاى نـامبرده را پس از خرد كردن ، در حرارت ملايم پخته و آب آنرا گرفته در ظرفى كـه مـحـتـوى سـركـه انگور يا سركه سيب است ريخته ، روى آنرا با كمى تخم كرفس ، سـيـاهـدانـه و زنيان تزيين كرده ، در ظرف را بسته و پس از چند هفته گذاشتن آنرا بكار ببريد.
    ث - سوپ برگ غازياغى
    مـصـرف مـداوم ايـن سـوپ عـلاوه بـر تـقـويـت كـبـد و تـصفيه خون ، موجب زياد شدن اشتها گرديده و در رفع نفخ و ورم معده و دستگاه گوارشى بسيار موثر است .
    مواد لازم
    1 ليوان برگ غازياغى (خرد شده )
    1 قاشق غذاخورى آرد
    4 عدد زرده تخم مرغ
    6 ليوان آب گوشت يا مرغ
    مقدارى روغن
    1 پيمانه روغن
    1 پيمانه خامه
    1 قاشق غذاخورى آبليمو
    به ميزان لازم نمك و فلفل
    روش تهيه سوپ
    رفـى ريـخته و بعد برگ غازياغى و پياز را اضافه كنيد تا كاملا بپزد . آرد را با آب مـخـلوط كـرده و بـه سـوپ بـيـافـزايـيـد . بـعـد زرده تـخـم مـرغ را كـم كـم داخـل آن كـرده و روغن و نمك و در آخر خامه و آبليمو را به آن اضافه نماييد. پس از آنكه سوپ پخته شد آنرا در ظرف ريخته و بر سر سفره بياوريد.
    َََ
    ج - سس برگ غازياغى
    مـبـتـلايـان بـه سـيـروز كـبدى يا نارسايى و تنبلى كبد و همچنين افرادى كه رژيم چاقى دارند از مصرف كم كالرى برگ غازياغى دريغ نورزند .
    مواد لازم
    1 دسته برگ غازياغى تازه
    2 قاشق غذاخورى خردل
    2 عدد پياز متوسط
    100 گرم كره
    روش تهيه سس
    پـيـاز را رنـده كـرده و بـا كـره كـمـى سـرخ كـنـيـد .بـعـد خـردل و بـرگ غازياغى را داخل كرده و بگذاريد چند جوش بزند و سس كمى غليظ شود . در پـايان دسته برگ غازياغى را از آن خارج كرده و سس را در شيشه ريخته و در مواقع نياز به كار بريد.


    منبع: http://www.ranginkamun.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر