وعده هاي غذايي خود را كم كنيم


متخصصين تغذيه معتقدند براي اينكه در روزهاي اوليه ماه رمضان راحت تر روزه داري كنيد وعده هاي غذايي خود را كاهش دهيد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تنها چند روز ديگر تا آغاز ماه مبارك رمضان باقي مانده و اين روزها حال و هواي شهر و خانواده در حال تغييرات و همه براي ماه مهماني خداوند آماده مي شوند  به طوري كه مردم بلاخص خانم هاي خانه دار در حال تدارك براي اين ماه پر بركت هستند البته اين نكته نبايد فراموش كنيم كه خانم هاي خانه از هم اكنون كه چند روز به ماه مبارك رمضان مانده تغييراتي را در برنامه غذايي خود ايجاد كردند چنانچه در اين روزهاي باقيمانده رعايت چند نكته لازم است. 
كيمياگر متخصص تغذيه در ادامه گفت: در اين چند روز باقي مانده به ماه مبارك رمضان بهتر است غذاهاي سبك تر بخوريم تا بدن ما براي روزه داري آماده شود.
ساعدي متخصص تغذيه در ادامه تصريح كرد: بهتر است از هم اكنون وعده هاي صبحانه و ناها را كم كنيم و  تا حد امكان ميان وعده هاي غذايي را حذف كنيم.

* مصرف چاي و قهوه را كاهش دهيم 
نيستاني متخصص تغذيه در ادامه گفت: در كنار كمتر كردن حجم غذا بايد وعده سبزيجات و ميوه ها را بيشتر كنيم چنانچه با مصرف سبزيجاتي همچون خيار و گوجه در وعده صبحانه كم كم دستگاه گوارش و خلق و خوي خود را به اين كار عادت مي دهيم.
وي افزود: بهتر است از هم اكنون مصرف چاي و قهوه را كم كنيم تا دچار سردرد نشويم.
ساعدي متخصص تغذيه در ادامه در خصوص افرادي كه از لحاظ بدني نسبت به ساير افراد ضعيف تر هستند توصيه كرد و گفت: اگر كسي به لحاظ آهن در وضعيت نامناسب قرار دارد و يا كمبود پروتئين دارد موردي نيست كه از مولتي ويتامين ها استفاده كند.
بنابراين بهتر است از هم اكنون با تامين مواد مورد نياز بدنمان با بدني آماده به سراغ ماه مبارك رمضان برويم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر