گیاهان تراریخته در درمان بیماری دیابت بکار گرفته می شوند


گیاهان تراریخته گزینه مناسبی برای تولید ترکیبات دارویی و پروتئین های انسانی همانند انسولین از طریق مهندسی ژنتیک می باشند.
مختار جلالی جوران، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از انتقال ژن پروا انسولین انسانی به توت فرنگی جهت امکان سنجی خوراکی نمودن، خبر داد.

وی گفت: دیابت بیماری است که بدن نمی تواند هورمون انسولین را تولید و به درستی استفاده کند، بنابراین افراد مبتلا نیاز به مصرف روزانه انسولین دارند که تاکنون مصرف انسولین با تزریق تنها راه موثر برای درمان بوده است.

 جلالی در ادامه اظهار داشت: روبرو شدن با تقاضای بالای انسولین الزام بکار گیری روشهای ارزان و با ظرفیت تولید بالا را در آینده موجب می شود.

 محقق کشورمان در ادامه گیاهان تراریخته را گزینه مهمی برای تولید ترکیبات دارویی و پروتئین های انسانی همانند انسولین از طریق مهندسی ژنتیک عنوان کرد، وی همچنین از پژوهشی که با هدف امکان سنجی خوراکی کردن انسولین، از گیاه توت فرنگی به علت وجود ویتامین های مختلف و مواد ارزشمند و مضر نبودن قند لولوز، توت فرنگی برای بیماران دیابتی به عنوان بیوراکتور خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر