تناسب اندام در ميانسالي و کاهش بروز بيماريهاي مزمن


918-1.jpg
تناسب اندام در ميانسالي موجب کاهش بروز بيماري‌هاي مزمن در اواخر عمر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خراسان و به نقل از فاکس نيوز، محققان موسسه کوپر اعلام کردند: داشتن تناسب اندام در طول سنين 30 ،40 و 50 سالگي نه تنها به طول عمر بيشتر کمک مي‌کند بلکه به داشتن زندگي سالم نيز منجر مي‌شود.

طي چندين دهه تحقيقات نشان داده شده است هر چه تناسب اندام بيشتر باشد خطر مرگ کمتر مي شود.اما اينکه تا چه اندازه تناسب اندام از بروز بيماري‌هاي مزمن در سال‌هاي بالاي عمر جلوگيري مي کند، امري مهم است.
طبق مطالعه‌اي که موسسه کوپر در بين افراد بسياري انجام داده بود مشخص شد افرادي که تا 20 درصد تناسب اندام خود را افزايش دادند، شانس ابتلا به بيماريهاي مانند نارسايي قلبي، آلزليمر و سرطان روده بزرگ در آنان تا 20 درصد کاهش يافت. اين اثرات مثبت تا پايان عمر باقي خواهد ماند و اين تاثيرات در زنان و مردان يکسان است.
تحقيقات نشان مي‌دهد فعاليت‌هاي هوازي مانند پياده‌روي، دويدن آهسته و دويدن نه تنها به طول عمر بلکه به کيفيت زندگي نيز کمک مي‌کند. بزرگسالان بايد در طول هفته به طور ميانگين دو ساعت و نيم فعاليت هوازي مفيد داشته باشند تا از داشتن قلب سالم و سلامت عمومي اطمينان حاصل کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر