چربی خون بالا عامل بیش از نیمی از سکته‌های قلبی است

 
چربی خون بالا عامل بیش از نیمی از سکته‌های قلبی است و از هر 5 سکته‌ مغزی یک مورد به علت چربی خون بالا اتفاق مي افتد.
سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با اشاره به اين كه چربی، نوعی ماده غذایی و یکی از ترکیبات مهم مورد نیاز بدن انسان است، اظهار داشت: با حذف چربی ترانس (روغن جامد) و جایگزین کردن آن با روغن های مایع مي توان از 40 درصد مرگ های ناشی از بیماری قلبی عروقی پيشگيري كرد.
دكتر زهرا عبداللهي افزود: میلیاردها سلول در بدن برای تبادل فرمان های عصبی و محافظت بافت ها در برابر بعضی از شوک های محیطی مانند سرما و سایر فعالیت های خود به چربی نیاز دارند و تمامی بافت های عصبی، سلول های مغزی و غشای سلول های بدن از چربی است.

وي تصريح كرد: مصرف زیاد چربی ها، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، افزایش فشار خون و بیماری دیابت (مرض قند) را افزایش می دهند و در كشورهایی كه دریافت روغن‌های جامد، لبنیات پرچرب، كره، مارگارین و چربی‌های موجود در گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی بالاست، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق نیز بالاست.
اين متخصص تغذيه خاطرنشان كرد: مصرف زیاد مواد غذایی پر چرب، به خصوص چربی های حیوانی و گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را افزایش می دهد.
وي بيان كرد: بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها مهمترین علت مرگ و میر در کشور ما هستند که یکی از دلایل آن الگوی غلط مصرف روغن های خوراکی و مصرف غذاهای چرب و سرخ شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر