مصرف مکمل امگا ۳ به بهبود مهارت خواندن کودکان کمک می‌کند

دانشمندان دانشگاه آکسفورد معتقدند:

پژوهشگران علوم پزشکی می‌گویند نتایج یک تحقیق نشان داده است، کودکانی که مهارت خواندن ضعیفی دارند می‌توانند با مصرف روزانه مکمل‌های اسیدهای چرب امگا ۳ که درغذاهای دریایی و برخی جلبک‌ها یافت می‌شود، مهارت خواندن خود را تقویت کنند.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از رویترز، دانشمندان دانشگاه آکسفورد در این تحقیق به ۳۶۲ کودک هفت تا ۹ ساله برای ۱۶ هفته روزی ۶۰۰ میلی گرم قرص اسید چرب امگا ۳ دادند.
دانشمندان متوجه شدند کودکانی که مهارت خواندن آن‌ها از حد عادی پایین‌تر بود سه هفته پس از مصرف مکمل امگا۳ مهارت خواندنشان نسبت به کودکانی که دارونما مصرف می‌کردند، تقویت شد.
مطالعات قبلی نشان داده بود که مصرف روزانه امگا۳ به کودکان مبتلا به وضعیت‌هایی مانند اختلال هماهنگی رشد و نارساخوانی کمک می‌کند اما این نخستین مطالعه‌ای است که این نتایج مثبت را در کودکان مدرسه‌ای نشان داده است.
امگا ۳ نام گروهی از اسیدهای چرب غیراشباع ضروری است. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولا برای ادامه حیات بدن کاملا ضروری هستند و ثانیا چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیستند، حتما باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تامین شوند.
محققان می‌گویند مصرف داروهای مکمل نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف مواد طبیعی مثل غذاهای دریایی باشد.
کپسول امگا۳ دارای چربی‌های غیر اشباع می‌باشد که می‌تواند بخشی از نیاز فرد را تامین نماید.
مصرف این دارو به صورت روزی ۲ بار خواهد بود. بهتر است از مصرف طولانی مدت این مکمل‌ها بدون تجویز پزشک خودداری نمایید.
بهترین راه برای تامین نیاز بدن به مواد مختلف استفاده از مواد طبیعی موجود در طبیعت است. بنابراین بهتر است به جای مصرف این مکمل‌ها از غذاهای طبیعی مانند ماهی استفاده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر