شيوه‌هاي طبيعي براي درمان صرع

چرا بادنجان برای مغز خوب است؟!
 بيماري صرع يكي از رايج‌ترين و شايع‌ترين بيماري‌هاي مغزي در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 ميليون نفر را در كشورهاي مختلف به‌خود مبتلا كرده است.
برترین مجله اینترنتی ایران



برترین ها:  بيماري صرع يكي از رايج‌ترين و شايع‌ترين بيماري‌هاي مغزي در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 ميليون نفر را در كشورهاي مختلف به‌خود مبتلا كرده است. با وجود آن‌كه پزشكان و متخصصان زيادي در سراسر جهان براي درمان اين بيماري تحقيقات و آزمايش‌هاي متعددي را به سرانجام رسانده‌اند اما هنوز درمان قطعي و حتمي براي اين بيماري از سوي متخصصان طب رايج مشخص نشده است اما داروهاي شيميايي و طبيعي تسكين‌دهنده و كنترل‌كننده زيادي در جهان براي كنترل اين بيماري وجود دارد. در اين مطلب برخي از شيوه‌هاي طبيعي موثر در كنترل و درمان اين بيماري را مرور مي‌كنيم.
تنظيم ساعت خواب

به اعتقاد كارشناسان و متخصصان طب مكمل و جايگزين، تنظيم ساعت خواب بيماران مبتلا به صرع يكي از ساده‌ترين شيوه‌ها براي كنترل حملات صرع و افزايش فواصل بين حملات و تشنج‌هاي ناشي از اين بيماري است. استراحت كافي، خواب عميق و آرام از مهم‌ترين نكاتي است كه در تسكين حملات بيماران مبتلا به صرع از سوي درمانگران توصيه شده است. به اعتقاد درمانگران طب مكمل بي‌خوابي از جمله موثرترين عوامل در تشديد حملات و تشنج‌ها در بيماران دچار صرع است.


هر روز چاي زنجبيل بنوشيد

دم‌نوش زنجبيل يكي از مفيدترين چاي‌هاي گياهي است كه براي تسكين دردهاي ناشي از بيماري صرع به بيماران توصيه مي‌شود. براي تهيه اين دم نوش لازم است يك قاشق چاي خوري زنجبيل را با مقدار كمي دارچين و يك چهارم قاشق مرباخوري زعفران مخلوط كرده و با 2 ليوان آب دم كنيد. نوشيدن اين دم نوش به مقدار 2 فنجان در روز براي تسريع روند درمان و تسكين مشكلات بيماري صرع مناسب است.


تركيب آويشن و پونه كوهي

گياه آويشن از ديگر گياهان دارويي است كه مصرف آن در ميان مردم براي درمان بسياري از بيماري‌ها رايج است. چاي آويشن از ديگر چاي‌هاي گياهي است كه براي تسكين دردهاي ناشي از صرع و كاهش حملات آن بسيار مناسب است. براي تهيه اين دم نوش بهتر است ميزان مساوي از گياه آويشن را با پونه كوهي مخلوط كرده و با 2 ليوان آب دم كنيد. نوشيدن اين چاي 2 تا 3 فنجان در روز توصيه شده است.


تاثير دارچين در كنترل حملات صرع

دم نوش دارچين و هل نيز از ديگر دم نوش‌هاي موثر در كنترل و تسكين حملات ناشي از صرع است. براي تهيه اين دم نوش يك قاشق چاي خوري دارچين را با 10 عدد هل و 2 ليوان آب دم كرده و پس از دم آمدن بنوشيد.


اين نوشيدني‌ها را به سبد غذايي‌تان اضافه كنيد

چاي گياهي بهارنارنج نيز از ديگر دم‌نوش‌هاي موثر در تسكين سردردهاي ناشي از صرع است كه براي تهيه آن مي‌توان مانند دم نوش دارچين عمل كرد و به جاي دارچين از يك قاشق چاي خوري گياه بهارنارنج استفاده كرد.دم‌نوش گياه دارويي سنبل‌الطيب نيز يكي از پرفايده‌ترين داروهاي طبيعي  براي درمان بيماري صرع است كه به شيوه چاي معمولي تهيه مي‌شود.گياه زوفا نيز از جمله گياهاني است كه بسياري از درمانگران و متخصصان طب سنتي نوشيدن دم نوش، جوشانده يا عصاره آن را براي درمان سردردهاي ناشي از ميگرن، صرع و سردردهاي مزمن توصيه مي‌كنند.



دور اين غذاها را خط بكشيد

افراد مبتلا به بيماري صرع بهتر است از مصرف مواد و نوشيدني‌هاي حاوي كافئين اكيدا خودداري كنند. درمانگران مكاتب درماني مختلف نوشيدن چاي، قهوه، نسكافه و انواع نوشابه‌هاي گازدار را براي افراد مبتلا به صرع جايز نمي‌دانند. اين گروه همچنين استفاده از مواد خوراكي شيرين مانند قندوشكر و شيريني‌ها را مناسب حال افراد مبتلا به صرع نمي‌دانند. علاوه بر اين، توصيه شده بيماران مبتلا به صرع مصرف انواع غذاهاي آماده، تخم مرغ‌هاي ماشيني و استفاده از انواع گوشت‌هاي قرمز، سس، گوجه فرنگي، بادنجان، عدس، سيب زميني را كمتر در رژيم غذايي روزانه خود مصرف كنند.


اين ويتامين‌ها را فراموش نكنيد

بسياري از داروهاي شيميايي كه براي بيماران مبتلا به صرع از سوي متخصصان در طب رايج، تجويز مي‌شود، جذب برخي از ويتامين‌ها مانند كلسيم و ويتامين D را در بدن دچار اختلال مي‌كند. از اين‌رو برخي از بيماران مبتلا به صرع با مصرف داروهاي شيميايي به اندازه كافي از مواد خوراكي كه در وعده‌هاي غذايي خود مصرف مي‌كنند، كلسيم و ويتامين D دريافت نمي‌كنند. به همين دليل به اين گروه توصيه مي‌شود در رژيم غذايي خود توجه زيادي به دريافت ميزان كافي از اين 2 ويتامين داشته باشند.


حتما بادنجان بخوريد

  •  در طول روز حتما 20 دقيقه زمان براي پياده‌روي در فضاي باز و مناسب اختصاص دهيد.
  •  از استعمال دخانيات پرهيز كنيد.
  •  از ميوه و سبزي‌هاي تازه حتما در 2 وعده غذايي خود استفاده كنيد.
  •  ازحضور در فضا يا مكان‌هايي كه موجب تحميل استرس، فشار عصبي و اضطراب به شما مي‌شود، خودداري كنيد.
  •  از خيره شدن به صفحه تلويزيون يا منابع نور به‌مدت طولاني پرهيز كنيد.
  •  در وعده‌هاي غذايي خود به‌طور ويژه از بادنجان استفاده كنيد.
  •  از شب زنده‌داري پرهيز كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر