ویتامین D در کاهش میزان سرماخوردگی مؤثر است


میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.
به گزارش خبرنگار وب دا، قائم مقام مركز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: سطوح پایین ویتامینD افزایش حساسیت به سرماخوردگی را بیشتر می کند یا خود سرماخوردگی علت کاهش سطح ویتامینD است. اين ویتامین به عنوان یک هورمون در بدن عمل کرده و مشخص شده که در تنظیم حداقل هزار ژن نقش کمکی دارد.
دكتر حسين دلشاد افزود: فقط با خوردن مقادیر زیادی از ماهی و نوشیدن شیر میتوان این ویتامین را به میزان کافی دریافت کرد همچنين میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.
وي تصريح كرد:  ویتامین D با ایجاد علایم سلولی ممکن است در کنترل سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، بهبود سلامت قلبی عروقی و تنظیم قند خون نقش داشته باشد و مصرف آن توصیه می شود.
اين متخصص غدد خاطرنشان كرد: بايد روزانه10 تا 15 دقیقه به خاطر تولید ویتامینD در معرض نور خورشید قرار بگیریم زیرا مقدار کم نور خورشید بدون ایجاد سوختگی، پوست خطری در افزایش سرطان پوست ندارد. با این حال ایمن ترین راه در جهت دریافت کافی این ویتامین، مصرف مکمل های غذایی آن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر