کاهو ، یک سبزی پر اهمیت در رژیم غذایی


به گزارش وب دا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: کاهو از نظر ارزش تغذیه ای به ازای هر یکصد گرم دارای 13 کیلوکالری انرژی ،2/2 گرم کربوهیدرات ،1/1گرم فیبر ،2/0گرم چربی ،4/1 گرم پروتئین و 95 گرم آب است.
دکتر نوید عطار افزود: همچنین در هر یکصد گرم کاهو 166 میکروگرم ویتامین  A،73  میکروگرم فولات ( ویتامین B9 ) ،4 میلی گرم ویتامین C ،102 میکرو گرم ویتامین K ،2/1میلی گرم آهن و 238 میلی گرم پتاسیم وجود دارد.
وی با بیان اینکه عصاره کاهو اغلب به صورت کرم یا لوسیون جهت آفتاب سوختگی و خشکی پوست بکار می رود، افزود: جامعه پزشکی ادعا می کنند که جهت درمان سرفه و دردهای روماتیسمی ، کششی و عصبی نیز مفید است و گرچه شواهد علمی این فواید بر روی انسان ها هنوز اثبات نشده است، اما تأثیرات مشابه آن در موش ها و قورباغه ها به اثبات رسیده است.
وی با اشاره به اینکه کاهو دارای مقادیری از ویتامین  C ، کلسیم ، آهن و مس همراه با مواد معدنی در برگ های خود می باشد ، تصریح کرد: بسته به نوع کاهو ، این سبزی می تواند منبع خوبی برای ویتامین A و پتاسیم باشد و در کاهو هایی که دارای برگ های سبز تیره هستند غلظت ویتامین A بیشتر است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد بر شستشوی کامل این سبزی قبل از مصرف تأکید و خاطر نشان کرد: کاهو در صورت عدم شستشوی کامل آن بخاطر وجود برخی از باکتری ها درون خود میتواند عامل برخی از بیماری ها شود.
 دکتر عطار تأکید کرد با رعایت بهداشت و شستشوی کامل این سبزی می توان آن را با خیال راحت مصرف کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر