کاهش کلسترول خون با مصرف فیبرهای خوراکی



مصرف فیبرهای خوراکی محلول در آب با تشکیل یک ماده ژل مانند به کاهش کلسترول خون کمک میکنند.
سعيده معاني در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: جودوسر، نخودفرنگی، حبوبات، سیب، مرکبات و هویج  حاوی فیبر محلول است که مصرف آن به کاهش کلسترول بد خون کمک میکند.
وي افزود: بهتر است افراد روزانه از هر دو دسته فیبرهای محلول و غیرمحلول در آب استفاده كنند كه استفاده از انواع نانهای سبوسدار، انواع میوهها، انواع سبزیها، حبوبات، انواع مغزها توصیه میشود.
معاني تصريح كرد: مصرف موادغذايي فیبردار بايد در 3 وعده اصلی غذایی و دو میان وعده تقسیم شود و برای پیشگیری از نفخ از مصرف زياد مواد غذايي فيبرداردر یک وعده خودداری شود.
اين كارشناس تغذيه ادامه داد: به جای مصرف نانهای سفید كه فاقد فيبر ميباشد از انواع نانهای سبوسدار و نان سنگک استفاده شود همچنين به جای استفاده از انواع کمپوت بهتر است از انواع میوههای تازه که دارای فیبر بیشتر و قند کمتری هستند استفاده شود.
معاني خاطرنشان كرد: به جای استفاده از پلوهای ساده توصیه میشود پلوهای مخلوط مانند عدس پلو، لوبیا پلو، ماش پلو بیشتر مصرف كنند به اين ترتيب فیبر بيشتري دريافت ميكنند و سالاد و سبزی خوردن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.
وي افزود: به جای استفاده از موادغذایی تهیه شده از آرد سفید و یا آرد سبوس گرفته (انواع کیک و شیرینی، ماکارونی) توصیه میشود از موادغذایی حاوی فیبر مانند ماکارونی فیبردار و کیکهای تهیه شده با آرد کامل استفاده كنند.
به گفته كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ یک رژیم غذایی متعادل که میوه، سبزی، حبوبات و غلات کامل مثل نان سبوسدار در آن وجود داشته باشد نیاز ما را به فیبر و سایر مواد غذايي تامین میكند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر