میان وعده های سالم مکملی مناسب برای رشد جسمی و ذهنی کودکان

 استفاده از میان وعده های مناسب و سالم مکملی مناسب برای رشد جسمی و ذهنی کودکان و دانش آموزان به شمار می رود.
به گزارش وب دا، مسئول بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: مصرف مواد غذایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، پاسخگوی نیاز طبیعی بدن کودکان به منظور تأمین انرژی و مواد غذایی ضروری بدن نبوده و برای دریافت مقادیر کافی از کالری و ریزمغذی های مفید نیاز به مصرف وعده های غذایی سالم احساس می شود.
دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه استفاده از غذای کامل در میان وعده کودکان باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: میان وعده باید محتوی پروتئین،کربوهیدرات و از همه مهمتر فیبر باشد و  غلات کامل (نان سبوس دار)، پنیر، تخم مرغ، ماست، شیر کم چرب و کره بادام زمینی  برای میان وعده مناسب هستند.
وی افزود: بسیاری از ویتامین ها، پروتئین ها و املاح در قالب دانه های روغنی، ساندویچ ساده نان و پنیر، یک لیوان شیر، میوه و سبزیجات که در فواصل وعده های اصلی مصرف می شوند، تأمین شده و پیروی از این قبیل الگوهای غذایی باعث افزایش سطح یادگیری و رشد جسمی دانش آموزان می شود.
مسئول بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مواد غذایی ناسالم از جمله چیپس، پفک، شکلات، کیک، کلوچه و بیسکوئیت را نباید در میان وعده های کودکان در نظر گرفت، خاطر نشان کرد: لقمه های خانگی مثل (نان و پنیر،نان و خرما و تخم مرغ، میوه، سبزیجات بهترین میان وعده برای کودکان به شمار می رود.
دکتر زهرا اباصلتی ابتلا به اضافه وزن و بروز زمینه ابتلا به بیماریهای مختلف از جمله دیابت و فشار خون و بیماریهای قلبی و عروقی را ارمغان استفاده از غذاهای ناسالم در کودکان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با مصرف میان وعده های غذایی سالم، توزیع انرژی و افزایش وعده های غذایی با حجم کم در طول روز، شیوع چاقی  در کودکان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر