مبتلایان به دیابت بارداری، هر هفته به پزشک مراجعه کنند




با توجه به لزوم سنجش مداوم میزان قند خون در طول روز برای زنان مبتلا به دیابت بارداری، این افراد باید به صورت هفتگی به پزشک مراجعه کنند.
به گزارش وب دا، مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب افزود: فشارخون بالا، عفونت ادراری، ابتلا به دیابت باداری در حاملگی های بعدی و نقایص مادرزادی کودک، مهم ترین عوارض دیابت بارداری هستند.
ظفرپریسایی با اشاره به دسته بندی مبتلایان به دیابت بارداری، اظهار کرد: دیابت بارداری در برخی از زنان با نشانه هایی مانند احساس تشنگی، تکرر ادرار، افزایش وزن، افزایش اشتها، گیجی، استفراغ و ابتلا به عفونت های مختلف همراه است که این افراد در گروه علامت دار دسته بندی می شوند.
وی ادامه داد: دسته دیگر، افراد بدون علامت هستند که غالب مبتلایان بیماری دیابت بارداری را تشکیل داده و این امر لزوم توجه به آزمایش های غربالگری دوران بارداری را ضروری می سازد.
پریسایی رژیم غذایی مناسب، ورزش و در مواردی نیز انسولین درمانی را برای کنترل میزان قند خون مبتلایان به دیابت بارداری موثر دانست و تاکید کرد: افرادی که مبتلا به دیابت بارداری هستند، 6 هفته پس از زایمان به پزشک مراجعه نموده و شرایط جسمی خود را بررسی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر