شیرینی جات را در یک وعده مصرف کنید نه چند وعده متوالی

 برای پیشگیری از پوسیدگی دندان انجام دهید؛
 

مصرف شیرینی جات در یک وعده موجب می شود که یکبار محیط 
PH دهان پایین بیاید و ایجاد پوسیدگی در دندان ها نکند.
به گزارش وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: اگر مواد قندی به تناوب مصرف شود احتمال پوسیدگی را بالاتر می برد زیرا اگر دهان به صورت دایمی اسیدی بماند، احتمال پوسیدگی را بالا می برد که این نکته به خصوص در مصرف مواد قندی توسط بچه-ها مهمتر است.
دکتر فاطمه کوه پیما اظهار داشت: در مجموع برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها مواد غذایی شامل کربوهیدرات ها و مواد قندی که احتمال پوسیدگی را بالا می برد باید کمتر مصرف شود.
وی بیان کرد: تخصص ترمیمی در دندان پزشکی علم و هنر شناخت، پیشگیری و درمان بیماری پوسیدگی دندان هاست که در سال های اخیر، موارد درمان زیبایی دندان ها نیز به آن اضافه شده است.
وی گفت : آموزش نگهداری از دندان ها باید از مراحل ابتدایی آموزش بهداشت دهان و دندان صورت گیرد که از آموختن شیوه صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان همراه با رعایت کردن بهداشت دهان آغاز می شود.
دکتر کوه پیما تصریح کرد: ارایه این گونه آموزش ها که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند باید از سنین کودکی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تغییر رنگ در دندان ها که به راحتی قابل مشاهده باشد و پیشرفته تر از آن شکستگی دندان ها که توجه بیمار به آن جلب می شود از نشانه های پوسیدگی دندان می باشد، اظهارداشت: شکستگی از نشانه هایی است که احتمال رسیدن به عصب یا نزدیک به آن را نشان می دهد.
دکتر کوه پیما گفت: متخصص ترمیمی برای تشخیص دقیق به تشخیص کلینیکی که توسط معاینه صورت می گیرد و بعد از آن تشخیص پاراکلینیکی که عکس رادیولوژی را به همراه دارد، نیاز دارد در غیر این صورت تشخیص دقیقی نمی توان انجام داد.
وی بیان کرد: ترمیمی در سطوح مختلف یک سطحی، دو سطحی، بازسازی و کاورکردن کل سطح دندان انجام می شود و بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند که دندان های ترمیم شده نیاز به مراقبت دارد و نخ دندان، مسواک زدن و نخوردن غذاهای سخت لازم و ضروری می باشد.
دکتر کوه پیما در پایان کلید طلایی نگهداری دندان ها را مراجعه سالانه به دندان پزشک برای تشخیص پوسیدگی و بیماری های دندان ذکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر