هشدار درباره یک اشتباه بزرگ درباره نوشابه




 بطری های پلاستیکی که اغلب از آنها برای نگهداری نوشابه ها استفاده می شود، سرطان زا هستند و نباید از این بطری ها به هیچ وجه استفاده شود.
آفتاب: ˈابراهیم رضیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بسته بندی انواع نوشابه و آب معدنی ها در کشور نامناسب است که این مساله موجب بروز سمی خطرناک و ابتلا به انواع سرطان می شود.

وی با اشاره به افزایش انواع سرطان ها در کشور افزود: استفاده از انواع بطری های پلاستیکی برای نگهداری نوشابه ها در کشورهای اروپایی ممنوع است و آنها نوشابه های خود را فقط در بطری های شیشه ای نگهداری و بسته بندی می کنند؛ این در حالی است که درایران نوشابه ها در بطری های پلاستیکی بسته بندی می شوند.

رضی افزود: علاوه براین، مواد نگهدارنده ای که در تولید نوشابه ها به کار می رود، بسیار زیان آور است و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

وی با اشاره به عادت ناپسند برخی فروشندگان در نگهداری انواع نوشابه گفت: برخی فروشندگان عادت دارند تا نوشابه ها را بیرون فروشگاه خود و با چیدمان روی هم نگهداری کنند؛ این عادت غلط به دلیل تغییر دما و سرد و گرم شدن هوا سبب ایجاد یکسری واکنش های شیمیایی خطرناک درون نوشابه ها می شود که برای انسان خطرناک است.

به گزارش ایرنا،دکتر رضی به همه تولید کنندگان برای بسته بندی نامناسب و استفاده از بطری های پلاستیکی هشدار جدی داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر