مبتلايان به فشارخون از مصرف بيش از اندازه اسفناج بپرهيزند

  
با توجه به اين كه اسفناج جزء سبزيجات با سديم متوسط است، افراد با فشار خون بالا بايد از زياده روي در مصرف آن خودداري كنند.
به گزارش وب دا، كارشناس مسئول تغذيه مركز بهداشت استان يزد با بيان اين كه اسفناج عضوي از خانواده سبزيجات و منبع بسيار خوبي از برخي مواد معدني و ويتامين ها است، عنوان كرد: اسفناج همچنين ويتامين A قابل توجهي از نوع آلفاكاروتن بوده بنابراين مي تواند در بينايي، كمك به عفونت ها و لطافت پوست نقش بسزايي داشته باشد.
يوسف نقيايي با توصيه به مصرف اسفناج به افراد كم خون افزود: اين سبزي نسبت به ساير سبزيجات آهن بيشتري دارد به طوري كه در هر 100 گرم 6.1 ميلي گرم آهن وجود دارد البته بايد در نظر داشت كه مصرف بيش از اندازه اسفناج بخاطر فيبر بالاي آن، جذب آهن را كمتر خواهد كرد.
اين كارشناس خاطرنشان كرد: اسفناج جزء سبزيجات با سديم متوسط مي باشد از اين رو افراد با فشار خون بالا بايد از زياده روي در مصرف آن خودداري كنند.
نقيايي با بيان اين كه اسفناج داراي انرژي بسيار پايين است متذكرشد: هر 100 گرم آن حاوي 10 كيلوكالري انرژي است. ميزان فيبر خوراكي آن نيز 8.5 گرم در هر 100 گرم است كه هم فيبر محلول و نامحلول دارد بنابراين مي تواند براي ديابتي ها و مبتلايان به چربي بالا مناسب است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر