مصرف شیر پرچرب موجب گسترش بيماري‌هاي ريوي در هواي آلوده می شود

 مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه:
  
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف شیر پرچرب موجب گسترش بيماري‌هاي ريوي در هواي آلوده می شود.دکتر زهرا عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بیان این مطلب گفت: شير و لبنيات پرچرب مي تواند زيان هاي ناشي از آلودگي هوا را افزايش دهد زيرا اسيدهاي چرب اشباع موجود در شير و لبنيات پرچرب  موجب تضعيف سيستم ايمني بدن شده و موجب گسترش بيماري‌هاي ريوي در هواي آلوده شود.
وی افزود: انواع فلزات سنگين مانند سرب كه با سوختن بنزين وگازوئيل در هوا منتشر مي شود نيز مي تواند با رقابت در جذب ريزمغذي هايي ازجمله كلسيم، آهن و روي در بدن تجمع يافته و در نهايت سرطان را به دنبال داشته باشد.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: عوارض و پيامدهاي آلودگي هوا برخي از افراد از جمله كودكان، مادران باردار، سالمندان و مبتلايان به بيماري هاي قلبي عروقي و بيماري اي ريوي بيشتر است. 
وی توصیه کرد: بهتر است افراد وزانه حداقل 2 ليوان شير كم چرب ( كمتر از 5/1% چربي)  مصرف كنند زیرا شير به دليل دارا بودن فسفر، منيزم و کلسيم، خنثي کننده سموم است هم چنين شیر، دفع ادرار و مدفوع و مواد آلاینده را تنظیم می کند.
دکتر عبداللهی خاطرنشان کرد: زمانی که میزان باکتری های مفید بر اثر ورود سرب و مواد آلاینده به بدن کم شود، عمل دفع هم با مشکل مواجه می شود و این مواد در بدن باقی می مانند كلسيم موجود در شير، منجر به کاهش جذب سرب و همه فلزات سنگين موجود در هواي آلوده می شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر