براي جلوگيري از هواپيمازدگي، به مقدار كافي بخوابيد

 براى جلوگيرى از اختلال چرخه خواب در حين سفرهاى طولانى هوايى و همچنين هواپيمازدگي، بايد پيش از حركت به مقدار كافى بخوابيد و غذاى متعادل و سبك مصرف كنيد.
آرزو دهقاني كارشناس آموزش اورژانس كشور در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اگر افراد مبتلا به بيمارى خاص بوده و براى آن دارو مصرف مى كنند، به قدر كافى از آن دارو را در كيف دستى خود به همراه داشته باشند و اگر مبتلا به صرع يا ديابت هستند، كارت شناسايى نشان دهنده اين موضوع را، به همراه داشته باشند.
وي افزود: به دليل اين كه هواى درون هواپيما خشك است براي جلوگيرى از كم آبى بدن در طول سفر از آب و نوشابه هاى فاقد كافئين و الكل استفاده كنند.
دهقاني ادامه داد: اگر افراد در حين پرواز دچار گوش درد شدند، پيش از پرواز از داروهاى ضداحتقان (پرخونى مخاط) استفاده كنند همچنين جويدن آدامس در طول پرواز هم كمك مى كند. براى جلوگيرى از گوش درد در نوزادان نيز بايد در طول پرواز به آنها پستانك يا شيشه شير بدهيد.
كارشناس آموزش اورژانس در مورد جلوگيري از لخته شدن خون در وريدهاي پا توصيه كرد: در طول پرواز در صورت امكان گهگاه چند قدمى راه بروند، همچنين نوشيدن آب، منقبض كردن عضلات ساق و پوشيدن جوراب هاى كشى مى تواند در جلوگيري از اين امر كمك كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر