مصرف مايعات باعث جلوگيري از يبوست و گرمازدگي مي شود


براي جلوگيري از يبوست و گرمازدگي مايعات فراوان استفاده کنید.
به گزارش وب دا، كارشناس بهداشت محيط معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف مايعات فراوان، ميوه و سبزيجات سالم از يبوست جلوگيري مي‌كند.
مهدي نظري خاطرنشان كرد: در فصل گرما بيماريهاي روده‌اي و انگلي حادتر مي‌شود كه بيشترين عوامل آن ناشي از عدم رعايت بهداشت فردي و عمومي است.
وي اضافه كرد: بيماري‌هايي از جمله حصبه، ‌وبا، تيفوئيد، انواع اسهال‌ها، بيماري‌هاي انگلي و انواع مسمويت‌هاي غذايي در اين فصل افزايش مي‌يابد كه ممكن است هر يك در مراكز توليد، عرضه و فروش منتقل شود.

نظري يادآور شد: احتمال مسموميت به دنبال استفاده از ميان وعده‌هايي از جمله بستني و آب ميوه افزايش مي‌يابد در حالي كه اگر از بستني پاستوريزه  و آب ميوه هاي طبيعي تهيه شده در منزل استفاده شود احتمال مسموميت نيز كاهش مي يابد.
اين كارشناس افزود: شهروندان به هنگام خريد خوراكي ها بايد دقت كافي داشته باشند و از مراكزي كه مكان  بهسازي محيط و دفع زباله در جايگاه مشخصي دارد خواركي هاي مورد نياز خود را خريداري كنند.
نظري تاكيد كرد: در صورتي كه فردي دچار مسموميت شد بايد مايعات به مقدار فراوان مصرف شود همچنين به فرد مبتلا چاي كم رنگ خورانده شود و از آب ميوه‌هاي خانگي، سالم و تازه استفاده شود.
وي اظهار كرد: در برخي موارد مردم به توصيه‌هاي اطرافيان گوش مي سپارند كه اين عمل بسيار اشتباه بوده و بايد با مراجعه به پزشك معالج مسموميت ها از بين برود چراكه مسموميت‌ها انواع مختلفي داشته كه تنها پزشك مورد نظر مي‌تواند نوع مسموميت را تشخيص دهد و راه درماني درست را تجويز كند.
نظري اضافه كرد: خانم‌هاي خانه‌دار بايد قبل از گذاشتن ميوه‌ها درون يخچال بايد آنها را به خوبي شست و شو دهند در غير اين صورت آلودگي آنها در درون يخچال پخش مي شود همچنين يخچال  را به سه طبقه تفكيك كرده و فرآورده‌هاي گوشتي را جدا از ميوه‌جات و سبزيجات قرار دهند و مايعات را جدا از ميوه‌جات قرار دهند.
اين كارشناس تصريح كرد: جايگاه خوراكي‌ها در دورن يخچال بايد به تفكيك خانواده‌هايشان باشد همچنين سبزيجات پس از شست و شو در دورن ظرف فلزي خنك گذاشته و درون يخچال نگهداري شود.
نظري در پايان گفت: مصرف نان، ‌غلات، ميوه و سبزيجات مقاومت بدن را در برابر عفونت‌ها افزايش مي‌دهد همچنين در ترميم زخم‌ها و سلامت اعضاي بدن به ويژه چشم، پوست و سوخت و ساز بدن تاثير بسزايي دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر