گنجاندن غذاهای دریایی در برنامه غذایی هفته می تواند خطر ابتلا به سکته قلبی را ۵۰ درصد کاهش دهد


پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج  تحقیقات حاکی از آن است گنجاندن غذاهای دریایی در برنامه غذایی هفته می تواند خطر ابتلا به سکته قلبی را ۵۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  دانش پژوهان سیستم درمان انگلیس می گویند انواع مختلف غذاهای دریایی دارای ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی برای انسان هستند. غذاهای دریایی حاوی اسید چرب امگا ۳ هستد که به سلامت قلب کمک می کند.
امگا-۳ گروهی از روغنهای اشباع نشده چند ظرفیتی هستند که دارای دو ترکیب اصلی DHA  و  EPA بوده و در بسیاری از غذاهای دریای یافت میشود .
اسیدهای چرب امگا-۳ در ماهی-ها به ویژه انواع ماهی-های چرب مانند ماهی خال مخالی، ماهی-های خاویاری، سالمون و… به مقدار زیاد وجود دارد. سایر منابع غذایی آن روغن سویا و کانولا، جوانه گندم ، گردو، روغن تخم کتان، سبزیجات برگ سبز و روغن کبد ماهی می باشد.

اگرچه غذاهای دریایی حاوی کلسترول هستند اما بعید به نظر می رسد تاثیر زیادی بر میزان کلسترول بدن بگذارند.
پیش از این محققان ژاپنی نشان داده بودند افرادی که در هفته چند وعده ماهی و غذاهای دریایی می خوردند ۵۶ درصد کمتر از بقیه دچار سکته قلبی می شوند.
علت پیشگیری از بروز سکته قلبی ، وجود زیاد دو ماده اسیدی به نام های ‘ ایی . پی . ای ‘ و ‘ دی .اچ .ای ‘ در بدن است که به واسطه خوردن ماهی جذب بدن می ‌شود .
کار این دو ماده اسیدی جلوگیری از غلیظ شدن خون و پیشگیری از لختگی خون است .
نتیجه این بررسی نشان داد که احتمال غلیظ شدن خون و بروز لخته شدن خون در میان گروهی که بیشتر از دیگر گروه ‌ها ماهی می‌ خورند ، به یک سوم کاهش یافته است .
پژوهشگران بر این باورند که با خوردن ماهی ‌های غیر سفید همچون ماهی ساردین ، ماهی خال مخالی و ماهی برکه این احتمال وجود دارد که بتوان از غلیظ شدن خون و در نهایت از بروز سکته قلبی جلوگیری کرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر