در طول سفر 2 تا 3 ليوان شير مصرف كنيد

MilkGlass.png


یک کارشناس تغذیه در یزد گفت: در طول سفر حتما دست‌هاي خود را قبل از صرف غذا و ميان وعده كاملا با آب و صابون شستشو دهيد و از خوردن غذا در رستورانهاي غير بهداشتي و غير مطمئن اجتناب كنيد.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه يزد، درباره توصیه‌های تغذیه‌ای و بهداشتی هنگام سفر، گفت: در طول سفر مانند ساير مواقع به طور متناسب، متعادل و متنوع از تمام گروه‌هاي غذايي استفاده كنيد.
وی ادامه داد: بهتر است در رستوران‌هاي بين راهي در زمان سفر از خوردن سالاد و سبزي به صورت خام به دليل احتمال آلودگي خودداري كنيد.

نقیایی با تاکید بر این‌که حتما در طول سفر به دريافت مقدار مناسب لبنيات دقت كنيد و روزانه حدود 2 تا 3 ليوان شير يا ماست مصرف كنيد، اظهار کرد: در طول سفر براي جلوگيري از كم آبي و يبوست حداقل روزانه 6 تا 8 ليوان مايعات مصرف كنيد.
این کارشناس تغذيه گفت: بهتر است در سفرهاي بين شهري از آب‌هاي بطري كه سلامت آن مورد اطمينان است، استفاده شود.
وی خاطرنشان كرد: به منظور جلوگيري از يبوست از ميوه‌ها به عنوان ميان وعده استفاده كرده و به جاي مصرف نوشابه، از دوغ، آب و نوشيدني‌هاي كم كالري استفاده كنيد.
مدیر تغذیه مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: براي رفع نياز بدن به مايعات، آب بهترين نوشيدني است و توصيه مي‌شود از مصرف سانديس و نوشابه‌هاي گازدار پرهيز شود.
این کارشناس با تاکید بر اجتناب از خوردن غذاهاي چرب، سرخ شده، شيريني‌ها، شكلات و خامه، عنوان كرد: از مصرف سوسيس، كالباس و همبرگرهاي آماده تا حد امكان پرهيز كنيد.
وي توصیه کرد، قبل از مصرف غذاهاي كنسروي از سلامت آنها اطمينان حاصل كنيد و در صورت مشاهده برآمدگي و فرورفتگي از مصرف آنها خودداري كنيد؛ قبل از مصرف، حتما آن ها را 20 دقيقه بجوشانيد.
وی عنوان كرد: فقط به رستوران‌هاي معتبر كه اصول بهداشتي بيشتر در آنها رعايت شده است مراجعه كنيد؛ وضعيت بهداشت سالن، دستشويي‌ها و كارگران تا حدي مي‌تواند معيار سطح بهداشت رستوران باشد همچنین از مصرف بعضي از مواد غذايي مانند سالاد الويه، همبرگر و كباب كوبيده در مكان‌هايي كه قابل اطمينان نيستند، خودداري كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر