مصرف شير در كاهش چربي هاي شكمي مؤثر است

 اگر روزانه يك ليوان شير با 5/2 درصد چربي را در برنامه خود بگنجانيد در دراز مدت از چربي هاي شكمي كاسته مي شود.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،  با اشاره به اين كه قبل از 30 سالگي بهترين زمان براي مصرف شير و لبنيات است، افزود: اگر قبل از اين سن افراد به اندازه كافي اين فرآورده ها را مصرف كنند مي توانند در آينده از بيماري هاي پوكي استخوان پيشگيري كنند.
دكتر فروزان صالحي با بيان اين كه شیر حاوی بعضی از ویتامین ها مانند آ، ب12، ب2 ، ب 1 است، افزود:‌ هنگام خرید شیر بايد به تاریخ انقضای آن توجه كرده و از در معرض نور قرار دادنشیر خودداری کنند زیرا باعث نابودی ویتامین «ب2» آن و نیز بد طعمی شیر می شود.

وي تاكيد كرد: شير و لبنیات حاوي مقدار زیادی کلسیم است که برای سلامت استخوان لازم بوده و بهتر است از شیر و لبنیاتی که با ویتامینD غنی شده اند، استفاده کنند، زیرا این ویتامین برای جذب بهتر کلسیم بسیار مفید است.
وي با اشاره به اين كه زنان باردار و شیرده بايد حداقل روزانه 3 واحد از گروه شیر و فرآورده هاي آن مصرف کنند، گفت: پروتئین، کلسیم، فسفر، بعضی از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین آ از جمله مواد مغذي گروه شیر و لبنیات است كه مصرف روزانه دو لیوان شیر، نصف پروتئین مورد نیاز افراد بالغ را تأمین مي كند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر