زيتون؛ دشمن پوكي استخوان


جام جم آنلاين: محققان اسپانيايي دريافتند كه زيتون مي‌تواند از ابتلا به پوكي استخوان پيشگيري كند و سطح قند خون را پايين بياورد.
به گزارش فارس، تحقيقات گروهي از محققان اسپانيايي نشان مي‌دهد؛ افرادي كه از رژيم غذايي مديترانه‌اي يعني رژيم غذايي سرشار از ميوه و سبزي‌ها به همراه زيتون و روغن زيتون به مدت دوسال استفاده كردند، از استخوان‌هاي قوي‌تري برخوردار بودند و احتمال ابتلاي آنها به پوكي استخوان كاهش يافت.
محققان گفتند، پيروي از اين رژيم غذايي موفق شد تا سطح پروتئين osteocalcin و بسياري از فاكتورهاي رشد استخوان در خون را افزايش دهد و اين امر تاثيري پيشگيرانه بر استخوان‌ها داشت و قدرت و استحكام آنها را افزايش داد.


به گفته اين محققان، پيروي از اين رژيم غذايي و افزايش سطح پروتئين osteocalcin و بسياري از فاكتورهاي رشد استخوان در خون همچنين باعث كاهش خوردگي استخوان مرتبط با بالارفتن سن در زنان و مردان شد و احتمال ابتلا به پوكي استخوان و خطر شكستگي‌ها را كم كرد.
روغن زيتون خواص فراواني دارد و دفع كننده سنگ كيسه صفراست كه براي اين منظور بايد آن را با آبليمو مصرف كرد. همچنين روغن زيتون براي رفع سرفه‌هاي خشك مفيد است.
روغن زيتون براي رفع خارش‌هاي پوستي نيز مفيد است و براي بدن بچه‌هايي كه به نرمي استخوان و كم‌خوني مبتلا هستند؛ روغن زيتون اثر مفيدي دارد و براي رفع پيوره لثه (التهاب لثه) مي‌توان روغن زيتون را به روي لثه ماليد. همچنين دم‌كرده برگ درخت زيتون تب‌بر و جوشانده آن برطرف كننده رماتيسم است و پماد ميوه نارس زيتون براي سوختگي مفيد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر