بلافاصله پس از صرف غذا، آب‌تني نكنيد


3245.jpg
احتمالا در دوران كودكي بارها از والدين خود شنيده‌ايد كه شنا و آب تني كردن بلافاصله پس از خوردن غذا، خطرناك است و به بدن آسيب مي‌رساند.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، پزشكان در يك مطالعه جديد اين توصيه قديمي را به لحاظ علمي تاييد كرده و تاكيد دارند كه اگر قصد آب تني كردن داريد بلافاصله پس از صرف غذا اين كار را انجام ندهيد و حداقل تا يك ساعت شنا كردن را به تعويق بيندازيد.

به گفته كارشناسان، اگر بلافاصله بعد از خوردن غذا به شنا برويد عضلاتتان در معرض خطر انقباض ناگهاني قرار مي‌گيرند و احتمال غرق شدن، تشديد مي‌شود كه اين امر به جريان خون در بدن مربوط مي‌شود.
به گزارش پايگاه اينترنتي لايف ليتل ميستريز، پزشكان مي‌گويند وقتي شما خوراكي يا غذا مي خوريد بدنتان به طور خودكار جريان خود را در عضله معده‌تان افزايش مي‌دهد تا به فرايند هضم غذا، كمك كند. هرچه حجم غذايي كه خورده‌ايد بيشتر باشد، معده شما به خون اكسيژن دار بيشتري براي هضم غذا نياز پيدا مي‌كند و اين وضعيت بدان معني است كه مقدار اكسيژن موجود در عضلات دست‌ها و پاها كاهش پيدا مي‌كند. اين در حالي است كه در هنگام ورزش كردن مانند شنا، دوچرخه سواري يا دويدن دست و پاها به اكسيژن بيشتري احتياج پيدا مي‌كنند. به اين ترتيب اگر بلافاصله بعد از خوردن غذا، براي شنا كردن اقدام كنيد، عضلات بدنتان با كمبود جدي اكسيژن مواجه مي‌شوند كه نتيجه افزايش خطر انقباض ماهيچه‌ها و در نهايت غرق شدگي است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر