روغن زيتون استخوان‌ها را تقويت مي‌كند


پزشكان اسپانيايي در يك مطالعه جديد تاكيد كردند رژيم غذايي غني شده با روغن زيتون براي حفاظت از استخوان‌ها و تقويت آنها مفيد است.

72-45.jpgبه گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين پزشكان در بررسي‌هاي اخير خود دريافته‌اند كه يك رژيم غذايي مديترانه‌اي كه حاوي مقادير زيادي از ميوه‌ها و سبزي‌ها است و با روغن زيتون غني شده است اگر به مدت دو سال مداوم استفاده شود، تاثير چشمگيري در حفاظت از استخوان‌ها دارد.
به گفته متخصصان ارتوپدي، كاهش تراكم استخواني ناشي از افزايش سن و ضعف بيشتر استخوان‌ها هم در زنان و هم در مردان سالمند بروز مي‌كند و شاخص مهمي در افزايش خطر بروز پوكي استخوان و شكستگي‌هاي استخواني است.

به گزارش روزنامه اكسپرس، مطالعات نشان داده است كه احتمال ابتلا به پوكي استخواني در نواحي از اروپا كه عمدتا رژيم غذايي مديترانه‌اي دارند به مراتب كمتر است.
بر اساس اين گزارش كه در مجله «غدد‌شناسي باليني و متابوليسم» به چاپ رسيده، به نظر مي‌رسد رژيم سرشار از ميوه‌ها و سبزي‌هاي غني‌ از روغن زيتون كه مشخصه اصلي رژيم غذايي مديترانه‌اي است از عوامل اصلي كاهش احتمال بروز پوكي استخوان در مردم اين منطقه از اروپاست.
متخصصان اسپانيايي مي‌گويند در اين مطالعه براي اولين بار معلوم شد كه روغن زيتون در تقويت استخوان‌ها تاثير بسزايي دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر