موز، سیب و پرتقال ميوه‌هايي مناسب براي مسافرت



 موز، سیب و پرتقال مناسب‌ترين ميوه‌ها در مسافرت محسوب مي‌شوند.
ناهید برخورداری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،منطقه يزد، در مورد نكات تغذيه‌اي در سفر، با اشاره به این که غذاهاي كاملاً داغ و تازه، ميوه‌هاي تازه پوست كنده، انواع كنسروها، بستني‌هاي پاستوريزه، غذاهاي خشك و نان تازه جزو غذاهاي سالم تلقي مي‌شوند، تصریح کرد: در مقابل غذاهايي كه دست‌فروشان عرضه مي‌كنند و ميوه‌هايي كه مدتي از پوست كندن آن گذشته است و بستني‌هاي سنتي در شمار غذاهاي پرخطر محسوب مي‌شوند.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: بهترین میوه‌هایی که برای مسافرت می‌توان همراه داشت، ميوه‌هايي از جمله موز، سیب و پرتقال هستند که برای مصرف باید پوست آنها کنده شود.
وی متذکرشد: در صورت بروز هر گونه علایم تهوع، استفراغ و اسهال بايد به اولین مرکز درمانی مراجعه شود، همچنين همراه داشتن ORS توصیه می‌شود.
وی همچنین توصیه کرد: آب را فقط از منابع مطمئن تهیه و یا از آب‌های بطری شده استفاده کنید. از مصرف آب‌های سطحی و چشمه‌ها و دریاچه‌ها خودداری شود و جوشاندن آب به مدت 5 دقیقه و یا استفاده از قرص‌های هالوژن طبق دستورالعمل سازنده هنگام مشکوک بودن به سلامت آب توصیه می‌شود.
این کارشناس تغذیه تصریح کرد: یخ را از مراکز مطمئن تهیه و از مصرف یخ‌هایی که در شرایط غیر بهداشتی و روی زمین نگهداری یا خرد می‌شوند، خودداری کنید. برای حمل گوشت، مرغ و ماهی حتما از یخدان استفاده و دقت شود مواد غذایی خام با پخته تماس نداشته باشد.
وی گفت: رعایت بهداشت فردی از جمله شست وشوی مکرر دست‌ها با آب گرم و صابون و کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها به حفظ سلامت کمک می‌کند.
وي همچنين توصيه كرد: هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ استفاده و نحوه نگهداری آن که بر روی بر چسب بسته‌بندی غذا نوشته شده است دقت کنید و از نگهداری و مصرف مواد غذایی اضافه آمده خودداری کنید.
این کارشناس تغذیه خاطرنشان كرد: هنگام سفر غذا باید آخرین وسیله‌ای باشد که می‌خواهیم همراه ببریم و تا لحظه قبل از حرکت باید در یخچال نگهداری شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر