تغذيه با شير مادر 3/1 درصد انرژي مورد نياز بدن كودك را تأمين مي كند

  به دليل تأمين 3/1 درصد انرژي و مواد غذايي مورد نياز بدن كودك، تغذيه با شير مادر يك ضرورت است.
سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: شير مادر منبع مهم دريافت پروتئين، چربي، كلسيم و ويتامين ها براي كودك است و به دليل اين كه كودك در اين سن، بسيار پر تحرك و فعال است و با دست زدن به همه جا و همه چيز خود را به سهولت در معرض آلودگي ها و در نتيجه بيماري ها قرار مي دهد، ‌مواد ايمني بخش موجود در شير مادر نقش حفاظتي بسيار مهمي براي كودك ايفا مي كند.


دكتر زهرا عبداللهي افزود: تغذيه كودك با شير مادر در سال دوم زندگي، وي را تا حدود بسيار زيادي از ابتلا به اسهال، ‌عفونت دستگاه تنفسي، عفونت گوش، عفونت دستگاه ادراري و امثال آن محافظت مي كند اين حفاظت در مقابل بيماري هاي غير عفوني نظير آسم، آلرژي، ‌ديابت نوجواني و بعضي از سرطان هاي دوران كودكي نيز وجود دارد.
وي تصريح كرد: نقش بسيار ارزنده تغذيه با شير مادر در امر تكامل عصبي و رواني كودك كه در سال اول زندگي آغاز شده بود با تداوم تغذيه با شير مادر در سال دوم زندگي استمرار پيدا مي كند.
اين متخصص تغذيه خاطرنشان كرد: اغلب كودكان در ايام بيماري به ويژه در جريان اسهال، استفراغ و تب كم اشتها هستند ولي معمولا اشتهايشان نسبت به تغذيه با شير مادر حفظ شده و يا حتي بيشتر مي شود لذا اين منبع مهم آب و غذا در ايام بيماري از شدت كاهش وزن آنان مي كاهد و به بهبودشان كمك مي كند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر