ارتباط بين هله هوله و آلزايمر


150-4.jpg
ديابت و کلسترول بالا به افزايش آلزايمر منجر مي‌شود و چاقي که در اثر هله هوله و تنقلات به وجود مي آيد در زوال عقل موثر است.
به گزارش سرويس سلامت خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، به نقل از بي بي سي، تنقلات فشار خون و کلسترول خون را بالا مي برد و سبب گرفتگي عروق مغزي و قطع جريان خون به مغز مي‌شود که اين گرفتگي رابطه مستقيم با آلزايمر دارد.
يک مطالعه در مورد حيوانات نشان داد هورمون انسولين در مغز باعث آلزايمر مي‌شود و در ديابت نوع 2 تنقلات باعث تبديل انسولين به قند و قند به انرژي مي شوند.

انسولين براي فعاليت‌هاي شيميايي مغز و براي افزايش توانايي يادگيري و بالا بردن حافظه و تقويت سلول‌هاي مغزي و اکسيژن رگ‌هاي خوني مغز مورد نياز است و رگ‌هاي خوني در بيماران ديابتي تنگ مي شود و جريان خون کاهش مي يابد كه اين امر باعث آلزايمر مي شود.
اين مطالعه نشان مي دهد رژيم غذايي نامناسب باعث مي شود سلول‌هاي مغزي انسولين را درست دريافت نکنند و حالتي شبيه آلزايمر به وجود آيد. در تحقيقي که بر روي زنان و مردان به مدت يکماه انجام شد آنها از رژيم غذايي غذاهاي چرب و شيرين استفاده کردند و سطح انسولين آنها افزايش يافت و با افزايش ديابت زوال عقل نيز مشاهده شد.
به گفته پروفسور کلايو در يک سوم افراد بالاي 65 سال زوال عقل شايع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر