مصرف فست فودها به كبد كودكان آسیب می رساند


كارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی یزد با تاكید برعدم مصرف فست فود ها در كودكان گفت: این نوع غذاها از نظر مواد مغذی بسیار ضعیف بوده و فقط كالری بالایی دارند و از طرف دیگر؛ زیاده روی در مصرف آنها به كبد آسیب می رساند.

مصرف فست فودها به كبد كودكان آسیب می رساند
به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشكی یزد، علی اكبر كمالی در خصوص اینكه چه غذاهایی به كودكان داده نشود؟، افزود:غذاهای فرآوری شده از دسته غذاهایی است كه به هیچ عنوان نباید كودكان مصرف كنند؛ اغلب غذاهای فرآوری شده كه از سوپرماركت ها خریداری می شود، حاوی نمك، چربی و شكر زیاد بوده و جزء غذاهای ضعیف هستند؛ این نوع غذاها، طعم طبیعی نداشته و حتی گاهی اوقات حاوی تركیباتی هستند كه روی برچسب شان عنوان نمی شود.
وی به مصرف نكردن صبحانه های بسیار شیرین در كودكان توصیه كرد و ادامه داد:بیشتر صبحانه هایی كه به كودكان داده می شود، بسیار شیرین است، بنابراین باید به اجزای تشكیل دهنده مواد غذایی توجه شود.
كمالی فست فودها را از دیگر غذاهایی عنوان كرد كه سعی شود به كودكان داده نشود گفت: طی سال های اخیر تعداد رستوران های فست فود در سطح دنیا چند برابر شده و به همین ترتیب تعداد كودكانی كه فست فود می خورند نیز بسیار افزایش یافته است. فست فودها از نظر مواد مغذی بسیار ضعیف هستند و فقط كالری بالایی دارند. در ضمن زیاده روی در مصرف آنها به كبد آسیب می رساند.
این كارشناس صنایع غذایی یادآورشد: كافئین نوعی محرك موجود در قهوه، چای و نوشیدنی های كولا است كه سبب تحرك بیش ازاندازه كودكان می شود و مصرف آنها باید برای كودكان محدود شود بنابراین می توان نوشیدنی هایی سالم تر مثل آب و شیر را جایگزین كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر