کدام ماده هورمونهاي لاغري را تحريک ميکند؟


هر چه میزان مقاومت به لپتین افزایش پیدا کند، سلول‌های بدن چربی‌های بیشتری را ذخیره می‌کنند و به این ترتیب بافت‌های چربی بدن بیشتر و وزن زیاد می‌شود.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛کنترل وزن نشان می‌دهند که تغذیه و محیط زیست نقش مهمی در افزایش وزن و چاقی برخی افراد دارد. این تأثیر، بیشتر خود را در رسیدن به وزن ایده‌آل و نرمال نشان می‌دهد. تجمع و تراکم آلودگی‌های محیط زیست در خون و سلول‌های بدن مسئول اصلی مشکلی است که متخصصان التهاب سلولی می‌نامند.این التهاب سلولی باعث بروز خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود اما مدتی است که همین متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که التهاب سلولی نقش مهمی در اضافه وزن و ابتلا به چاقی مفرط نیز دارد.هورمون تاثير گذار در لاغري

هورمون "لپتین” که مهارکننده اشتهاست، مدار مغز را بگونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که به ما می‌گوید چه زمان گرسنه و چه زمان سیر هستیم.

وجود هورمون لپتين در بدن باعث مي شود تا فرد احساس گرسنگي و مواد غذايي را بيش از اندازه مصرف نکند.هورمون لپتين که توسط سلول هاي چربي توليد مي شود با استفاده از جريان خون به مغز مي رسد.
رئیس سازمان پزشکی شهر نیویورک معتقد است که التهاب سلولی باعث می‌شود مغز قادر نباشد به درستی به سیگنال‌های هورمون لپتین عکس‌العمل نشان دهد.
وظیفه‌ی این هورمون این است که سیگنال‌هایی به مغز مخابره کند تا بدن متابولیسم چربی‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهد و احساس گرسنگی را که در بین وعده‌های غذایی به وجود می‌آیند رفع کند.
هر چه میزان مقاومت به لپتین افزایش پیدا کند، سلول‌های بدن چربی‌های بیشتری را ذخیره می‌کنند و به این ترتیب بافت‌های چربی بدن بیشتر و وزن زیاد می‌شود. که می‌توان این وضعیت را تغییر داد.

برای از بین بردن این وضعیت یعنی برای از بین بردن حالت مقاومت به لپتین باید سلول‌های التهابی از بین بروند. برای از بین بردن این التهاب‌ها نیز باید به سراغ مواد مغذی رفت مثل کاروتنوئیدها، امگا 3 ها و فلاوونوئیدها.

به عقیده‌ی متخصصان مصرف مواد غذاییِ حاوی این مواد مغذی التهاب سلولی را کاهش می‌دهد و برقراری ارتباط عادیِ بین مغز و هورمون لپتین را ممکن می‌سازد. در پژوهشی که زیر نظر دکتر پلاند انجام شد شرکت کننده‌ها با مصرف مواد غذایی مناسب توانستند به میزان 86 درصد التهاب سلولی را کاهش داده و زن‌ها به میزان حدود 7 کیلو گرم وزن کم کردند.

به عقیده‌ این متخصصان سه کليد اصلي  وجود دارد که می‌تواند التهاب سلولی را کاهش دهد و شما را آماده‌ی لاغری بکند. این سه کليد اصلي  عبارتند از هویج، تخم کتان و چای.

نکته آخر؛اين مواد پرخاصیت باعث می‌شود که هورمون لپتین بتواند کنترل وزن را در اختیار بگیرد و وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر