خوردن به موقع شام بی اشتهایی دانش آموزان به وعده صبحانه را رفع می کند


با توجه به اینکه دانش آموزان به دلیل بی اشتهایی از خوردن صبحانه که ضروری ترین وعده برای آنان محسوب می شود، امتناع می کنند، زود خوردن شام در رفع این بی اشتهایی مؤثر است.
 به گزارش وب دا، کارشناس تعذیه دانشگاه علوم پزشكي كرمان ضمن بیان این مطلب گفت:  والدین وعده شام دانش آموزان را در ساعت 20 تا 20:30 قرار دهند و همچنین بهتر است وقت خواب آنان نیز تنظیم شود.
مژگان خطیبی ادامه داد: تنظیم وقت خواب باعث می شود که دانش آموز مطالب درسی را در مدرسه بهتر فرا گیرد.


وی با بیان اینکه دانش آموزان در هر مقطعی از تحصیل در حال رشد هستند، اظهار داشت: تغذیه هر یک از دانش آموزان شامل کودکان، نوجوانان و جوانان با توجه به نیازهای آنان باید به خوبی انجام شود.
وی بیان کرد: متأسفانه عادت به نخوردن وعده صبحانه یکی از مشکلاتی به شمار می رود که در ایران مرسوم است.
کارشناس تغذیه با بیان اینکه وعده صبحانه نیاز مغز به گلوکز را تأمین می کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه فرد هشت ساعت گرسنگی را از شب تحمل کرده است، غذا رسانی به مغز با نخوردن صبحانه کاهش می یابد.
خطیبی اضافه کرد: کاهش غذا رسانی به مغز بر قدرت حافظه و یادگیری دانش آموزان نیز تأثیر می گذارد. این کارشناس تغذیه دانشگاه در مورد نوع مواد وعده صبحانه دانش آموزان، گفت: بسیاری از مادران ترجیح می دهند آنچه را که به نظر خود برای فرزندشان خوب و یا مرسوم است در وعده صبحانه دانش آموز در نظر گیرند.
وی اضافه کرد: این امر عامل مقاومت دانش آموز برای نخوردن می شود. خطیبی، گفت: به عنوان مثال شاید دانش آموزی ترجیح دهد در وعده صبحانه خود نان و پنیر با گردو استفاده کند بنابراین والدین این دانش آموز بهتر است مواد غذایی دیگر را در میان وعده وی قرار دهند.
این کارشناس همچنین افزود: با توجه به تنوع طلبی دانش آموزان در مصرف مواد غذایی و وجود مواد غذایی سالم در بازار، والدین می توانند میان وعده و صبحانه متنوعی را برای فرزند خود و آن هم با حجم قابل قبول فراهم کنند.
وی ادامه داد: استفاده از حلواها، خامه ها، انواع پنیرها، مغزها، سبزیجات و تخم مرغ می تواند به عنوان صبحانه در وعده دانش آموز گنجانده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر