مصرف ناكافي گروه گوشت و حبوبات رشد مغزی و فیزیکی کودکان را كند مي كند


مصرف ناکافی از گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها روند رشد مغزی و فیزیکی کودکان و نوجوانان را کند می سازد.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با اشاره به اين كه گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها جزء بهترین منابع پروتئین هستند، اظهار داشت: مصرف اين گروه مواد غذايي برای رشد، خون‌سازی و سلامت دستگاه عصبی لازم است و بسياري از كودكان و نوجوانان الگوهای غذایی نادرست دارند و به مقدار کافی از مواد غذایی گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها استفاده نمی کنند.


سعيده معاني افزود: مصرف گوشت برای ارتقای سلامتی، افزایش سطح ایمنی و رشد و نمو مناسب لازم است و برای اطمینان از عملکرد مناسب ذهن و یادگیری درست، مصرف آن ضرورت دارد.
وي تصريح كرد: افرادي که در خوردن گوشت قرمز زیاده روی می ‌کنند، 13 تا 15 درصد بیشتر در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.
اين كارشناس تغذيه تاكيد كرد: مصرف ناکافی از گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها روند رشد مغزی و فیزیکی کودکان و نوجوانان را کند می سازد و همچنين زیاده روی در مصرف گوشت قرمز میزان خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان جوان را دو برابر افزایش می دهد.
وي خاطرنشان ساخت: افرادي كه به خوردن ماهي عادت دارند كمتر به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، ديابت، ورم مفاصل و آسم مبتلا مي‌شوند و همچنين شانس ابتلاي آنها به سرطان نيز كمتر است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر