مبتلايان به پسوريازيس شاتوت را فراموش نکنند


پسوریازیس یا داءالصدف يک بیماری پوستی مزمن خودایمنی است.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛پسوريازيس هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلول‌های پوست می‌شود

پسوریازیس می‌تواند از بدو تولد تا پایان عمر، در هر سنی آغاز شود، اما بیشتر در دو فاصله زمانی 16 تا 22 سال و 57 تا 60 سال آغاز می‌شود. البته در این زمینه آمار دقیقی در دست نیست، اما بیشترین مراجعه به درمانگاه‌های پوست، زمانی است که افراد جوان تا میانسال هستند، حداقل به این دلیل که در این سنین اهمیت بیشتری به ظاهر خود می‌دهند.

بطور کلي پزشکان رژيم غذايي خاصي براي فرد مبتلا به «پسوريازيس» در نظر نمي‌گيرند، اما مصرف زياد گوشت قرمز ممكن است باعث تشديد بيماري و از سويي ديگر، مصرف روغن ماهي (بعلت وجود اسيدهاي چرب لازم)، اغلب نقش كمك کننده در درمان اين بيماري دارد. علاوه بر اسيدهاي چرب اشباع نشده، ويتامين‌D نيز ممكن است اثرات مفيدي در درمان «پسوريازيس» داشته باشد. كشيدن سيگار هم ممكن است باعث تشديد بيماري شود. مصرف متناوب «شاتوت»، «توت سياه» و «تمشك» است که مي‌تواند در کنترل و بهبود اين بيماري کمک بسزايي بکند. که در اين‌باره توصيه مي‌شود بيمار بايد روزانه تقريبا 100تا150 گرم «شاتوت»، «توت سياه» و «تمشك» را (ترجيحا ناشتا) ميل کرده و تا 30دقيقه بعد از آن هيچ غذايي نخورد.

نکته: پسوريازيس اگر چه آزار دهنده است ولي در صورت درمان مناسب و رعايت دستورات پزشكي، مي توان با آن كنار آمد و بيماري را كنترل كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر