سرخچه را با رژيم غذايي مناسب درمان كنيد

يك متخصص تغذيه گفت: استفاده از رژيم غذايي و الگوهاي تغذيه اي مناسب و متعادل، در درمان بيماري سرخچه بسيار موثر است.
صدرالله كمالوند، متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: بر طبق بررسي ها و مطالعات گوناگوني كه تاكنون صورت گرفته است بسياري از بيماريهاي عفوني و غير عفوني را مي توان با استفاده از تغذيه مناسب درمان كرده و يا روند بهبودي بيمار را تسريع كرد.

وي گفت: سرخچه از جمله بيماري هاي بسيار مهم به ويژه در بين كودكان است كه البته براي پيشگيري از آن برنامه اي ايمن سازي و واكسيناسيون وجود دارد.

كمالوند با بيان اينكه سرخچه را مي‌توان با رژيم غذايي مناسب درمان كرد تاكيد كرد: در واقع استفاده از رژيم غذايي و الگوهاي تغذيه اي مناسب و متعادل، در درمان بيماري سرخچه بسيار موثر است.وي اظهار داشت: به عنوان مثال مي‌توان به آب پرتغال، آب ليمو ترش، آب هندوانه ، آب كاسني، مغز كاهو، مغز خيار، عرض بيدمشك، ماءالشعير، شير كم چرب، گشنيز و جوشانده عناب و ترنجبين در درمان سرخچه اشاره كرد.

كمالوند گفت: همچنين مصرف روزانه گل گاوزبان نيز در درمان بيماري سرخچه بسيار مفيد و موثر است.

وي يادآور شد: در خصوص ميزان، چگونگي و زمان مناسب استفاده از مواد غذايي مرتبط با درمان سرخچه كه به مواردي از آن در بالا اشاره شد بايد با پزشك و متخصص مربوطه مشورت كرد.

كمالوند خاطرنشان كرد: در طي دوره بيماري و درمان سرخچه، بهتر است از مصرف غذاهاي بودار، پرچرب و روغني تا حد امكان پرهيز كرده و يا مصرف اين غذاها را تا جايي كه مي شود، كاهش داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر