ماده موجود در کشمش از تخریب سلول ها جلوگیری می کند

 ميوه خشک شده ی انگور یا کشمش حاوی ماده موثره ای به نام فنول است. فنولهايی که در ميوه ها يافت می شوند، فعاليت های آنتی اکسيدانی دارند و از تخريب های سلولی، که در بدن رخ می دهند و پايه اکسيژنی دارند، جلوگيری می کنند.
 کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص استفاده از کشمش گفت: مطالعات نشان داده که کشمش، بين 50 ميوه ای است که حاوی بروم نيز می باشد، بايد بدانيم که بروم ماده معدنی است که رابطه مستقيم با سلامت دارد و در سلامت استخوان زنان نقش عمده ای را ايفا می کند و برای تبديل استروژن و ويتامين دی به شکل های فعال آنها مورد نياز است.
رزا بابايی افزود: بعد از يائسگی در زنان ميزان استروژن کاهش می يابد و باعث حساس شدن استخوان ها می شود تا آن جا که هورمون پاراتيروئيد دستور به برداشت کلسيم از استخوان ها را می دهد.
وی افزود: مطالعات نشان داده که بروم از آرتوروز و پوکی استخوان جلوگيری می کند و تاثيرات مفيد استروژن درمانی در زنانی که به سن يائسگی رسيده اند را افزايش می دهد. اين ميوه همچنين منبع خوبی از فيبر،آنتی اکسيدان و آهن و انرژی است. 600 گرم کشمش،90درصد آهن مورد نياز بدن را تامين می کند.آنتی اکسيدان موجود در کشمش از پيری زودرس و بيماری های حاصله از آن می کاهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر